onsdag 6 juni 2012

Svens nationaldagsnaturromantik






Förmiddagen har vi tillbringat på landet, som ligger på en ö utanför Munsö.

Det är bara ett par veckor sen vi var här senast, men jisses vad allt har vuxit. Vi åt sillunch i trädgården sen gick jag 1,5 km för att slänga sopor och tog lite bilder på den grönskande ön.

 När vi kom hem blev det motion på cyklarna, hittade en skön 18 km runda med en hel del cykel och parkväg skönt att slippa en massa korsningar och trafikljus.
 Det har varit en solig och fin nationaldag i dag och lagomt varmt att cykla, men vad många uppförsbackar det finns egentligen om man tänker efter.....

Oxfilé vankas till middag och jag funderar på om jag ska göra en paj av rabarberna jag tog med hem från landet.

I morgon är det vanlig dag igen, det känns lite konstigt med ledigt mitt i veckan men snart är det ju helg igen och jag har bara sex arbetsdagar kvar till semestern.

 Dagens mat: Frukost med yoghurt med havrekli och min egen müsli, knäcke med kokt skinka, kaffe, vatten

 Lunch: matjesill med gräddfilsklick och gräslök, färsk potatis, havreknäcke med prästost Middag: oxfilé och en härlig blandsallad och ett gls rött, avnjöts på balkonen i kvällsolen...
Skönt att äntligen kunna sitta där ute och äta middag...

1 kommentar:

  1. Det såg verkligen grönt och fint ut på dina bilder, såg löjtnantshjärtat, en av mina favoritblommor..
    Mina vita löjtnantshjärtan kom inte år, inte en enda kvar, jag fattar ingenting, den som frösådde sig och jag hade en massa småplantor, nu inte en enda.
    Nä, nu måste jag fortsätta spöa dig i WF;-)

    SvaraRadera