fredag 1 juni 2012

I dag är det fest

- studentutspring på Danderyds gymnasium, mitt över gatan. Sen förmiddagen har lastbilarna stått där med dunka-dunkamusiken, vid ett var själva utspringet och kaos på gatan, varenda liten plätt var fylld med parkerade bilar och folk skyndade sig  med plakat, blommor och presenter för att hinna i tid....
Just nu kommer bilarna tillbaka med alla firande ungdomar.... inte är det sjung om studentens lyckliga dar som ljuder över nejden, men av jublet att döma har de festligt.
Stackarna som fått åka runt på  lastbilsflak i det här ovädret.....

Själv har jag inte tagit studenten, på min tid  kunde man få jobb direkt efter nian och det var inte självklart att man skulle gå i gymnasium. När jag var 19 hade jag fullt upp med att sköta barn och hem som nygift ung bullmamma.
Den där tiden känns väldigt avlägsen nu och visst kan jag önska att det varit annorlunda, ändå var det en bra tid i  mitt liv....

Men idag, så där 36 år senare är det en väldigt regnig kall och murrig dag här i Stockholm, vädret ser tyvärr inte ut att bli speciellt bättre under helgen heller, så vi har bestämt oss i att inte åka ut med båten, utan vara hemma och få ordning på  lite saker som borde vara gjorda innan semestern.
Det är bara 2 veckor kvar att jobba tills det är dags för soliga. lediga dagar för min del- lite tidigt att ha semester redan före midsommar, men vad mycket det är kvar av sommaren sen när vi är tillbaka....

I dag har jag lyssnat på finalen i frågetävlingen "spelet om stockholm" på radio stockholm, och jag tycker att det var rättvist att Lena vann eftesom hon vunnit flest deltävlingar av alla på vägen mot finalen och i kväll är det ju final i Lets Dance, jag vet inte om jag ska titta, och jag har inte följt det så bra men Molly och Anton som tävlar i finalen är ju jätteduktiga.....

I kväll ska sambon laga middag- fiskgryta blir det och så här har min matdag sett ut hittills:

Frukost: vaniljlättyoghurt med havrekli, linfrö, gojibär, solrosfrön och pumpafrön, vatte

Lunch: Ungsbakad lax med kokta grönsaker och råkost ( riven morot, gurkra, tomat ) en brödkant, vatten, kaffe

Mellis: Kaffe och ett kokt ägg

Middag: Fiskgryta ala Flisans sambo, lättöl



Till alla nybakade studenter vill jag hälsa Grattis, Lycka till och ha en rolig kväll. Till alla er andra- ha en trevlig fredagskväll- trevliga kvällar är det trevligaste man kan ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar