måndag 11 juni 2012

En sån där dag....

idag har det varit en sån där dag- ni vet, då allt som inte ska hända händer på en och samma gång.... skrivaren trasslar, chefen har hittat på någonting man måste fixa NU, bokföringen blir aldrig klar för man hittar inte rätt underlag och man väntar på en kollega för att slutföra en uppgift men kollegan har fått annat för sig och "glömt" att säga det....

Jag åt lunch med mina kollegor i restaurangen, trots att jag hade lunchmat med mig och jag är jättetrött på maten de erbjuder, speciellt deras salladsbord.... och på eftermiddagen fick jag nästan springa till toan för det var krångel hos verkmästaren i magen....

När jag slutade jobba tog jag en liten omväg till centrumet i närheten och köpte jordubbar för att överraska min älskling med, han har ju haft jour en hel vecka och jag tänkte att det skulle firas att den var över och äta jordgubbar till fotbollsmatchen....

Tvättstugan var bokad i kväll så nu har vi bara rena lakan i skåpet, sängen och i väskan som skall ned i semesterpackningen- jag älskar att krypa ner i en säng med lakan som torkat ute i solen men det händer inte så ofta nuförtiden när jag bor i "stan" och tumblar för att det ska torka fort...
Medan maskinerna i källaren gjorde sitt jobb, stod jag och strök framför tvn medan matchen pågick, synt att våra blågula kämpar inte fick in bollen när det var så nära....

och så skulle jag göra lasange och började fräsa lök, vitlök och köttfärs men när det var dags för såsen hade vi inte så mycket mjölk hemma till bechamelen, men köttfärssåsen är i alla fall klar, så i morgon ska jag bara koka såsen och varva allt i en form, så lite tid har jag ju sparat tills i morgon....

Dagens mat:
frukost- havrekligröt med kanel och lite mjölk, vatten och kaffe

lunch- laxpudding som jag plockade bort potatisen från, rivna morötter, kaffe och vatten

Middag- varmkorv  med bröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar