onsdag 13 juni 2012

Packat....

I kväll har jag ägnat mig åt kläder, smink, smycken och skor. Hela garderoben har gåtts igenom och allt hamnade i högar på sängen - linnen, shorts, t-shirts, jeanskjolen, tights, strumpor och allt annat jag tror jag kommer ha användning för under semestern....
Förra året då jag kom hem var hälften oanvänt men måste tvättas för de luktade fukt....

Nu har vi varit till båten med packningen och stuvat in en massa saker i de olika gömslen det finns att lägga saker i...
När vi kom till båten fick vi, eller egentligen min älskling en övverraskning- han har hjälpt en kompis med att installera en plotter och som tack hade hon lämnat en flaska skumpa och en låda öl, vilken tur nu blev det mindre att köpa ut på systemet i morgon....

På jobbet har jag bråkat mycket med skrivaren idag- men till slut kom de sabla visitkorten ut och såg ut som de skulle och de som skulle ha korten blev glada att jag fixat åt dem.... annars har jag ägnat dagen åt att gå igenom mappar med oklara projekt och sorterat in klara jobb i respektive pärmar och så har jag vattnat och pysslat med alla våra växter så att de klarar sig den månad jag är borta.
Det ska bli så skönt att vara ledig ett tag, känns lite tidigt att åka på semester nu men det kommer vara mycket sommar kvar när jag är tillbaka och det är ju inte helt fel..

I morgoneftermiddag ska jag ha lönesamtal, det känns ju lite konstigt att sluta "arbetsåret" med det- tänk om jag blir missnöjd och börjar tänka på att byta jobb mitt ute på böljan.....

Dagens mat:
havrekligröt med kanel och färska jordgubbar och en liten skvätt mjölk, ett kokt ägg, kaffe och vatten

mangomarinerad kycklingfile med kokta grönsaker, färsk gurka, ruccola och några oliver, vatten och kaffe - åt med mina kollegor i restaurangen eftersom jag inte iddes laga matlåda idag...

kaffe och ett kokt ägg

proteinpannkakor med kanel, skivade jordgubbar och lite kokosflingor, iste gjort av grönt te och bubbelvatten

1 glas rosevin och lite blandade nötter under fotbollsmatchen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar