torsdag 14 juni 2012

Sista dagen....!

- före semestern har varit fylld av pyssel, det var lite grejor som hängde i luften och som jag ville ha kollpå innan jag gick hem.
Dagen har varit fyllt med olika möten för mina chefer, styrelsen och ägarna och det blev lite extra pyssel med service mest i form av kaffeservering...
- ett tag kände jag mig som den konferensvärdinna jag en gång arbetade som.... men det var roligt och uppskattat...

Till slut var klockan mer än jag tänkt mig, mitt rum var i ordning, jag hade lämnat över ett par småsaker till de på avdelningen som jobbar ett par veckor till, alla mail var skickade och posten frankerad och det var dags för mitt lönesamtal med vår VD.
Jag fick veta att de var mycket nöjda med min arbetsinsats och jag fick dubbelt så mycket som avtalet gav, visst skulle man gärna få lite mer ändå och kanske låter det konstigt , av men jag är nöjd med min lön... att jag hamnat där jag hamnat är en stor tur, jag fick jobbet genom min son och i samma stund jag skrev på mitt kontrakt förändrades mitt liv....

I kväll ville vi fira att det äntligen är semester och åkte till Vällingby och åt en väldigt oDukansk middag vars slag jag inte sett åt på det senaste året- pizza.
Jättegott var det i alla fall, och inte orkade jag hela utan fick lämna en del... och eftersom jag körde firade jag in semestern med cola light, men det gick bra det med.

Hemma igen hade jag precis fått igång en worldfuedmatch med Mona då min ipad skulle laddas med ett par tränings dvd,er- satt i kontakten i datorn, det sa blipp i ipaden och i ett ögonblick försvann alla mina program ut i cyberrymden. Tur i oturen synkade jag den i går kväll men lite pyssel blev det att få ordning på allt igen....

I morgon får vi sova lite längre än vanligt för klockan sex tänker vi inte vakna men vi ska försöka komma iväg senast vid lunchtid för sen blir det så struligt med broöppningarna och i rusningstid får man allt vänta ett par timmar innan det är fritt fram under broarna i stan igen....

Det känns inte alls dumt att konstatera- Nu är det semester!

Dagens:

Havrekligröt med kanel, frön och ytterst lite mjölk, ett kokt ägg, vatten

Ungslagad panerad sjötunga med tre små färskpotatisar rivana morötter och några gurkskivor, vatten och kaffe

kaffe

Pizza, blandad råkost från salladsbuffén bla coleshaw.... cola light


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar