söndag 10 juni 2012

Barnbarnsdag....

De senaste åren har jag startat en ny tradiotion- ett besök på skansken på försommaren med barnbarnen....och idag var det dags för årets besök. Kl tio skulle vi träffas på Slussen för att åka med Djurgårdsfärjan- det där med färjan var årets nyhet dels för att få variation, dels för att slippa jakten på en parkeringsplats.
Eftersom några av småttingarna bor i Bro och skulle åka pendel därifrån, skulle jag ansluta i Spånga så vi fick åka tillsammans....jag hade precis kommit till parkeringen vid tågstationen när min mobil ringde- sonen hade fått migränanfall och ville ta bilen istället, men kunde plocka upp mig- det var bara att vända och köra in bilen igen- och ringa och förvarna andra sonen att vi skulle komma senare och att vi inte skulle åka färja.....

I alla fall fick vi en fin dag på Skansen, lagom soligt, varmt och trängsel. Nya Lillskansen tyckte vi mycket om- det kändes fräsch och nytt och ungarna gillade att klättra och klänga och gömma sig i kaningångarna.....
Vi åt världens godaste hamburgare till lunch som grillades på kol utomhus- tjocka, kryddiga och matiga var dem och alla var lagom mätta när vi fortsatte mot bilbanan och björnberget....

Eftersom jag var barnvakt åt en av kusinerna i går och varit med dem alla stor del av dagen idag känner jag mig ganska nöjd på barnsamvaro just nu, men jag vet att det kommer bli lite jobbigt att inte träffa dem på ett par veckor nu då vi ska vara borta....

Skönt trött kom jag hem vid fyratiden och hann precis hem innan ett åsk och regnväder bröt ut.
När det var över tog jag min långa lista och några kassar tomflaskor och åkte till Coop för bunkerhandling.....

När jag kom hem med alla kassar stod sambon vid elgrillen i köket och fixade middag och det var skönt att han gjorde för jag var helt slut när jag pustade ut vid köksbordet och prickade av alla listor- nu är det inte så mycket kvar på alla de där papperen med grejer som ska fixas innan vi åker....

Dagens motion: backe upp och backe ner på skansen i 4 timmar, tunga lyft av 1,5 och 2,5 åring.... 1 timmes shoppingrunda på coop

Dagen mat:
Frukost- Havrekligröt och ett kokt ägg

Lunch- Grillad hamburgare med bröd, vatten

Mellis- kaffe och varm kanelbulle

Middag- Grillad kycklingfilé och strips, tomat och lite avokado, ett glas rött

i morgon är det ny vecka och måndag igen- bara 4 dagar att jobba, sen är det semester och i morgon är tvättstugan bokad och så står lite matlagning på programmet...

Passar på att önska alla en riktigt trevlig söndagskväll och en bra start på veckan.

Kram Ewa


1 kommentar:

  1. Helgerna är ibland mer krävande än vardagar, i alla fall på sommaren, eller försommaren, när vädret är bra.
    Jag har också en 4-dagarsvecka framför mig, som vanligt, eftersom jag alltid jobbar 4 dagar i veckan.
    Lite regn har jag känt idag, men ingen åska, nej det var riktigt bra väder i Handen i dag.
    Tur var det eftersom jag varit ute mesta delen av dagen.

    SvaraRadera