lördag 2 juni 2012

Det bara öser ner.....










Jag sett fram emot att gå min långa motionspromenad idag.....men utanför fönstret öser det ner så man knappt ser ner till lekparken utanför så jag väntar lite- det kan väl inte hålla på så här hela dagen, eller?

Eftersom jag är ensam hemma nästan hela dagen ska jag fixa lite här hemma, sen funderar jag på om jag ska åka till Barkarby/IKEA där är kanske "alla andra" från trakten också som inte vill vara ute idag.....de som skulle ha åkt in till Stockholm maraton eller smaka på Stockholm som pågår den här helgen....

Det blev inget IKEA besök- parkeringen var mer än full så jag vände hemåt igen och handlade på coop, så nu är kyl och frys påfylld igen...
och kylen och skafferiet är städade- jag har köpt en del burkar och fyllt på med div specerier så nu är det orndning på hyllorna...

Det blev en hel del fixat idag, en present är på väg till en student nästa vecka, jag har bokat in en helg i juli med barnbarnens mormor för att åka till parkenzoo i Eskilstuna. Förra året hade vi en trevlig dag i Furuvik och redan då pratade vi om att göra något annat liknande i år....

Förra helgen var det vägning och då fick jag lite panik när jag insåg att det var ruskigt nära att jag skulle få tillbaka en gammal förstasiffra, det vill jag ju absolut inte ha så jag surfade in till Dukans hemsida och gjorde en ny beräkning......2 dagar i fas 1+ 20 dagar i fas2 + 30 dagar i fas 3 för att sen stabilisera var hans ordnination- ska det verkligen behövas undrade jag? och funderade på saken.... så den här veckan har jag kört proteiner tis, ons och torsd...... och så tänkte jag crusia lite nu under helgen och nästa vecka tror jag att jag kör P mån, ons, tors och Pv tis, lör och sön.....

I morse ville jag har variation på hur jag får i mig havrekli och plockade fram receptet på Dukanska formbröden som man bakar i ugnen ( amonazonrecept) två satser gjorde jag och åt en bit med kalkon och en bit med kokt kallt skivat ägg- det var gott.

Nästa vecka är personalutflykt med jobbet och en dag på Skansen med barnbarnen planerad, och sen är det bara en vecka kvar tills vi kastar loss för semester......
Till semesterns avfärd har jag långa listor med saker som ska fixas.....

Dagens matplanering:
Frukost:
Dukanskt formbröd med kalkon och kokt kallt skivat ägg en stor kopp te, vatten
Lunch: grönsakssmoothie, skivad kalkonkött och kokt ägg på formbrödet
Middag: i kväll har jag bjudit ut gubben på OLarys, han får ta vad han vill, jag ser fram emot deras ceasarsallad....   När sambon så småningom kom hem ville han inte gå ut igen, så vi bakar potatis och grillar kött istället och äter en sallad till....

I kväll är det mästarnas mästare- och de vill vi ju gärna se, så det blir ingen bio som vi tänkte från början...

Och så hoppas jag att ni står ut med molnen och regnet- vattnet är bra för det gröna och ovan molnen är himlen alltid blå!

Kram Ewa

1 kommentar:

  1. Ja, man kanske skulle köra en Dukansk formfranska fast man är i fas 3?
    Jag tyckte att de var goda, men nu kör jag ju en fullkornsmacka om dagen, undrar om det fortfarande är gott?
    Jag har inte gått utanför dörren idag, så fruktansvärt dåligt väder att det inte är sant.
    I morgon är säkert en bättre dag, kanske inte vädermässigt men förhoppningsvis humörmässigt.
    Kram

    SvaraRadera