tisdag 26 juni 2012

Odjurens paradis?

Hela gågatan står drakarna på parad, alla olika och roliga, jag undrar varför de är här?



En hel dag i Sundsvall blev det, meningen var att vi bara skulle till stan och handla mat, köpa vykort och titta runt ett par timmar, men betalsystemet här och att det var så trevlig på stan gjorde att vi bestämde oss för att stanna. och det var nog tur för vi hann bara koppla av, betala avgift för ett dygn och boka tvätttstuga innan ett åskväder kom över oss.

Första regnet vi får på en vecka, så vi klagar inte så mycket, det har varit mysigt att pyssla lite, fått tvättat och så gick jag upp på stan en vända till och råkade hamna i stans vackra galleria där jag gjorde fynd- en ny stekspade och en liten knivslipare som gubben fick i present....
Och så var jag tvungen att gå genom en klädbutik för att komma ut på gatan och där var et rea förståss...
Det var tur för mig att de skulle stänga om en kvart för det fanns hur mycket kläder som helst som jag ville prova, men en klänning och en blus fick jag med mig i en påse därifrån....men jag har inte provat dem så jag hoppas att de passar.....

Idag har jag egentligen månadens vägdag för det är två månader jag varit i stabiliseringsfasen. Och visst har vi en hel del packning med oss på båten, men vågen den fick allt stanna hemma, så vikttabellen får bli tom pga semester den här gången....

Maten idag är inte så mycket att vara stolt över, men när vi kom till en stad blev vi sugna på att äta snabbmat, och så åt jag den första mjukglassen på evigheter.....
Och nu blir det ett par dagar ombord igen utan affärer och frestelser....

F: yoghurt med havreklimusli, bröd med skinka och tomat

L: BigMac& Co m sprite zero

Mjukglassen med

M: Pannkakor m hallonsylt
Jordgubbar med liten klick vispad grädde med mindre fetthalt....

Tur att jag i alla fall gått omkring en hel del.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar