söndag 3 juni 2012

Sovrekord!

Gjorde jag i morse när jag vaknade halv nio. Det har inte hänt många gånger, när jag är ledig brukar jag sova till halv åtta då jag sover länge....

Sen frukost och eftersom det vid det laget hade slutat regna bestämde jag mig för att ta den där långa snabba rundan som jag inte tog i går så jag drog på mig träningskläderna....
Det första jag tänkte när jag kom ut var: Jäklar vad det är kallt! och det sista jag tänkte när jag kom hem igen var:   Jäklar vad blöt jag är!
Jag hade kommit tre kilometer bort då himlen öppnade sig och det kändes som om jag stod i duschen..... men jag fortsatt ändå fast jag tog en annan väg för det kändes inte som en bra ide att vända..... jag hade ju inte blivit mindre våt i alla fall...

Efteråt stod jag länge i duschen för att få upp värmen igen, en snabblunch och sen bar det iväg till båten där min sambo var och pysslade och behövde hjälp av mig för att hålla i medan han lödde ihop en kontakt till tv antennen.
Jag hade med mig en kasse med konserver jag köpte i går och som skulle stuvas ner i vårt matförråd, så nu har vi krossade tomater, olika bönor/linser och salsor och andra burkar som ska förgylla våra måltider på semestern...

När handräckningsuppdraget var utförd åkte jag till Bro för att hälsa på en av sönerna som bor där. Vi tittade på Hamilton filmen och fikade, och jag tog en bit av sockerkakan hans fru hade bakat för att jag skulle komma. En vanligt enkel sockerkaka var längesen jag åt och den var jättegod för visst åt jag en bit av den...

Middag var så gott som klar när jag kom hem det var bara att göra lite sås och en sallad och sätta sig till bords...

Final i mästarnas mästare, synd om Pernilla som åkte ut hon har varit så duktig hela tiden, nu må bäste man vinna....

Dagens mat:

Frukost: en smoothie med jordgubbar, Formbröd en med skinkskivor en med kallt skivat ägg, ett kokt ägg och en skiva Levainbröd med ost, te och vatten

Lunch: 3 skinksiverullar med keso i och ett kokt ägg

Mellis: kaffe och sockerkaka

Middag: grillad kycklingfilé med sallad och en liten skvätt sås, några kex med ost, bubbelvatten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar