fredag 22 juni 2012

Midsommartankar

Det var ett par dagar sen jag kunde blogga, med nu är vi på ett ställe där det finns tillgång till trådlöst…
Det är ett att strålande midsommarväder, knappt någon vind inga moln och sol,sol,sol 18-23 grader sa de nyss på radion att det skulle bli.

Jag har sovit gott och länge, tagit en morgonpromenad, duschat och ätit frukost och nu sitter jag och lyssnar på lokalradion och fågelsången.

Båtklubben vi kommit till har fest idag och vi är inbjudna att vara med på kalaset- knyt på verandan.
Så jag ska förbereda lite sill och potatis och ikväll blir det grill.

Jag önskar jag kunde förmedla känslan av en skön sommardag och känslan av frid och lugn och lyckan jag känner för att jag sitter just här just nu.

Ha en bra, skön, mysig, rolig midsommar alla som tittat in på just min sida just idag…

2 kommentarer:

  1. Jag hade en lugn och skön och fin midsommar jag med, inget dopp dock, du hade rätt, det var för kallt i vattnet.
    Visst är det gott med sill och potatis, det är typ enda gången jag verkligen VILL äta potatis, sill och keso är inte riktigt lika sexigt;-)
    Min sillfavorit är matjessill, men i år har jag en ny favorit, årets sill 2012 med citron och fläderblom, riktigt fräsch och god.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testat den nya smaken med citron och fläder- men den köper vi kanske nästa gång. Jag älskar matjesill med gräddfil och gräslök, gubben gillar inte det så värst så jag får ha hela burken till mig själv....
    Nej, sill utan färsk potatis på midsommr är inte någon hit och keso till slkulle ingen få mig till att äta, tur att ägghalvor passar i alla fall....

    SvaraRadera