fredag 29 juni 2012

Soluppgång…

">


I går ställde jag klockan- på 03.00 för jag ville se solen gå upp över havet eftersom vi var på en plats där det var en fin utsikt över havet… jag tog med mig kameran och tog en bild varannan minut…och så klart passade den på att gå upp på det enda stället det fanns en ö. Men det var en magisk stund att sitta där.
Sen kröp jag ner i kojen igen men det tog ett tag innan jag somnade igen…
Kanske är det därför jag är lite extra trött i dag, men den jobbigaste seglingen hittills kan ju också vara en bidragande orsak…

Nu längtar jag efter en dag med svaga vindar och strålande sol så jag får ligga och läsa i bikini- men just nu regnar det och inatt och morgon bitti ska det visst blåsa en hel del igen…

Ikväll har jag mottagning i min Ipad och uppdaterar mig lite med att läsa/ svara på mail, kolla bloggar och FB, och så spelar jag lite wordfeud med Mona…

Frukost som vanligt, lite vaniljyoghurt med havrekli och frön, kokt ägg, smörgås med skinka

Det gungade så mycket och vi kryssade så det gick inte att fixa någon lunch, det blev att krypa ner i båten och fiska upp det som var närmast för att hålla hungern borta: kexchoklad och en banan ( jag är så glad varje gång jag inte följer reglerna att jag faktiskt är i 4:e fasen och ska kunna äta som vanligt)

Ordentlig middag blev det vid sextiden i alla fall, då var jag nästan apatisk av skräck, trötthet och hunger och på världens värsta humör- tror att häxan surtant lurat sig på mig idag… men då vankades det i alla fall ris, grillad kyckling och wokgrönsaker.

Sen blev det en liten promenad för at röra på våra mörbultade kroppar…

Snart är vi tillbaka i Stockholms skärgård, jag hoppas att sommaren behagar komma snart innan man blir riktigt deprimerad…

1 kommentar:

  1. Å jag vill också segla. Saknar det väldigt mycket. Har knappt seglat något alls sedan mina föräldrar stack iväg på sin jorden-runt-segling 2001. Bara lite i Västindien när jag var där 2003. Nu är båten till salu för pappa är väldigt sjuk. Men de har en liten Missil också, fast den hyr de ut, så det blir knappast någon segling med den heller... Underbart att sitta på en klippa och kolla soluppgången, det har man gjort några gånger... Ha det så skönt!!

    SvaraRadera