tisdag 19 juni 2012

I gungan…

Igår blev inget skrivet på grund av dålig mobiltäckning- vi seglade norrut och stannade till i Öregrund för att handla lite, sen åkte vi vidare till Ängskär som ligger i östra norduppland. I natt vaknade jag av ösregnet som slog mot taket- ska det aldrig ta slut?

Dagens segling började lugnt och fint men redan efter en timma ökade vinden och om jag ska sammanfatta dagen var den som att åka vikingagungan på grönan samtidigt som någon kastade en spann kallvatten på dig med jämna mellanrum, till slut gav vi upp och stannade på ett helt annat ställe än vi tänkt och fått tillbringat eftermiddagen med att lyssna på stormen och gunga runt i en vik istället för att ta en promenad och en dusch i en hamn med affär och restaurang. Men det är ju ganska skönt att ligga och göra ingenting också ibland och jag älskar att ligga och läsa…
Och ikväll får vi se våra blågula spela lite boll igen…

Dagens mat:
Lättyoghurt med jordgubbar, bröd med 2 skivor skinka, te

Under guppiguppfärden: tunnbröd fylld med 1 böckling, sallad, tomat och gurkskiva, cola

Middag: gravad öregrundslax, kycklingfilé med wokgrönsaker från burk

Kaffe med 2 bitar 74%choklad med mintsmak

1 kommentar:

  1. Men nu är det väl fint väder i alla fall.
    Så himla skönt att det blev fint en midsommar, hoppas bara att folk inte super skallen av sig i kväll.
    Jag hoppas på att ta mig ett dopp idag, har du badat något eller är det för kallt?

    SvaraRadera