fredag 15 juni 2012

Första dagen…

På semester alltså, har varit en skön dag.
Vi hade inte stängt av klockan så vi vaknade kl6, men det var bra för vi hade en del att göra innan vi kom iväg.

Men vi nio hade vi varit och handlar, bröd, grönsaker och mejeriprodukter blev det bl.a.
Bilen var fullpackad så det var bara att åka direkt till båten och lasta och fylla på färskt vatten.
Medan jag stuvade in mat i kylen och skåpen åkte min sambo hem och ställde bilen i garaget sen cyklade han tillbaka och vi åkte iväg.

Och vilken drömdag vi fick starta vår resa med- sol och svaga vindar- det känns i ansiktet nu att det varit soligt idag.

För oss tar det några timmar hemifrån under alla broar och igenom Hammarbyslussen för att komma till saltsjön och lite trögt blev det när vi fick vänta på broöppning vid Danviksbron i 45 min.

I kväll ligger vi på svaj i en vik, och så här fint är det här:

1 kommentar:

  1. Härligt härligt med semester, och vad himla fint det var i den viken.
    Svar: Känns lite bättre nu efter frissan, men är fortfarande besviken på vägningen, är så orättvist.
    Jag tycker du gör rätt som sänker kraven på semestern, det tänker jag också göra.
    Men om jag går upp ett halvkilo i veckan när jag tänker fas 3, hur kommer det då att gå om 3 veckor när jag tänker semester i 6 veckor!

    SvaraRadera