söndag 17 juni 2012

En riktig innesittardag…

Blev det idag!
Men vänta nu, tjejen är ju ute och seglar… kanske du tänker som följer min blogg regelbundet…
- ja, idag fick jag sitta inne för kära gubben tog på sig regnoverallen och stod ute i regnet.
Vi hade vårt tält över sittbrunnen uppe i går kväll och i natt och lät det vara kvar uppsatt över halva sittbrunnen och så stod han därute och jag i tältet och hade koll på plottern och andra instrument.
Efter några timmar och två broöppningar kom vi till Griilehamn ungefär samtidigt som regnet tog slut.
Nu ligger vi i en vik och har en strålande skön kväll med sol och blå himmel.
Nu sitter jag i solen och smälter middagen och lyssnar på lite trädprassel och vågskvalp och massor med fåglar som kvittrar.
Eftersom jag bott i Uppland känner jag mig lite som på hemmaplan, just Grisslehamn var ju ett av sommarutflyktsmålen när jag bodde i kanten av Roslagen…
Idag har vi ju också passerat Väddö där jag varit mycket hos vänner till mina föräldrar och tillbringat ett år på Väddö folkhögskola läsandes friskvård.

Dagens mat blev:
Lättyoghurt med egen müsli, kokt ägg med gnutta kaviar, bröd med light pastej och gurka.te

2kokta korvar i ett korvbröd, senap, ketchup och cola light

Kokt lax, rivna morötter, salladsblandning bl.a. med spenat, 1 glas vitt vin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar