tisdag 5 juni 2012

Personalutflykt

har vi haft i dag.
Lite nervöst för min del, eftersom det var jag som plötsligt stod med uppgiften att arrangera allting...
Kanske därför jag sovit dåligt de senaste två nätterna....

Hos oss är det inte så svårt att hitta på vad vi ska göra när vi gör nåt utanför kontoret, ofta är vi ute och seglar senast var det ut till Söderarm där vi sov över, åt middag och badade bastu och hade fest och kul....
Den här gången hade chefen nappat på ett förslag om att åka till Norrtälje och fabriksmuseumet Pythagoras....

Det blev bubbel& jordgubbar
Busstur med en typ av frågesportslekstävling
Kaffe och bulle vid ankomst
1.5 timmes guidning bland alla olika motorer och verktyg
Promenad ner på stan till ångbåten Norrtälje
Lunch- Ångbåtsbiff, kaffe och liten kaka
Buss till flygfältet där vi tittade på hangarer, flygplan och fick kaffe och rabarberpaj.
Sen tog vi vår buss tillbaka till jobbet....

Jag tror att jag sytt ihop påsen bra, kollegorna verkade nöjda och glada och jag fick en tackkram av chefen....
och som vanligt när vi har utflykt så hade vi en himla tur med vädret....

När jag kom hem hade sambon varit och handlat, eftersom det var kväll före röd dag ville ha ha något extra och köpte kött till wienersnitzel med strips, kapris, ansjovis och allt- han hade ingen tanke på att det var tisdag och yogakväll för mig, så jag inte kunde äta middag så nära inpå....
men han såg inte ut att lida så mycket av att få ha maten för sig själv- och nu har jag fin lunchmat att ta med mig på torsdag.....

Och nu sitter jag här och är nöjd med dagen, lite trött efter yogan och har haft en godiskväll- cola zero, popcorn och smörgås med skivad kalkon har jag stoppat i mig.... men jag tar den här dagen som en festmåltidsdag- fast det har jag ju inte länge förståss eftersom jag är i fas 4.

vad åt jag då den här dagen?

Frukost: galett av 2 ägg med skivad kalkon, kaffe

1 glas mousserande vin, fyra--fem jordgubbar

kaffe 1/2 bulle

Salladsassiett med diverse grönsaker, en skivad "hembakt" bröd, 1 ångbåtsbiff med lite rödlökssky, loka, kaffe 1 finska pinne.

rabarberpaj med liten skvätt vaniljsås, kaffe några jordgubbar till

levanbröd med kalkonskivor, cola zero och popcorn

I morgon får vi fira vårt fina land, vi passar på att åka till landet och ha sillunch, ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar