onsdag 31 augusti 2011

Dag 39 / 76

I morgon ska företaget på Kick Off- Vi ska segla ut till Söderarm där vi får basta, äta middag och umgås med varandra. Det är jag som hållit i bokningen och idag har jag mest jobbat med alla detaljer som ska fixas med. Det ska vara mat i båtarna både dit och  hem på fredag, det är två båtar och båda ska ha likadan utrustning. Så nu finns det tallrikar, glas och muggar och allt annat som behövs i två olika uppsättningar.
I kväll har jag fortsatt packandet här hemma och nu är allt packat och klart och jag kan njuta av en kopp robiuste.

För att jag ska kunna få en lunchmacka i morgon hade jag bestämt mig för att baka och fixa min macka själv- och  när jag stod och gjorde smeten till formbrödet tog jag fel och istället för bakpulver blev det vaniljsocker i stället i skålen.... först sa jag några väl valda ord sen slängde jagi lite kardemumma och hällde ut allting i en plastform och sen strödde jag kanel över och in med allt i micron-  4 minuter senare kom det ut någonting som såg ut som socker kaka, så nu har jag uppfunnit lite nytt kaffebröd..... men det ska nog inte vara vaniljsocker i där i fortsättningen...
Sen gjorde jag en riktig sats så jag kommer att få en egen god macka i morgon... med skinka, mjukost och grönsaker. jag ska ta med mig ett par kokta ägg också utifall jag blir hungrig och det inte finns något lämpligt att äta.
Idag har jag i alla fall ätit så här:
Frukost: Havrekligröt med linfrön och minimjölk
Lunch: Kycklingfilé och kokta grönsaker, lite vitkål och riven morot
Middag: Köttfärsröra, strimlad squash och sallad med tomat, isberg och gurka
Kvällsmål: Robiuste och "frombröd"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar