söndag 1 juli 2012

Halvtid…

I semesterfirandet- att veckorna går så fort fast man är ledig och kan göra vad man vill…

Vi som tänkt segla till höga kusten gav upp i Sundsvall för att vi ledsnat på kylan, att gå med långkalsonger och inte kunna sitta ute varken för att äta eller bara njuta av sommarkvällarna eller ens tänka på att ta ett dopp eftersom vattnet haft en temperatur på Max 15 grader, har nu kommit tillbaka till Öregrund.

Redan igår kände jag ljum vind mot kinden och kunde för första dagen sitta i bara mässingen och sola ett par timmar- ja sola och sola, så fort jag trog av mig tröjan gick solen i moln och så fort jag satt på mig den igen tittade den fram bakom molnen igen… men det är ju inte bra att steka sig i solen så kanske var det bara bra med titt

Nu stannar vi här över natten båten är städad, nya lakan i sängen och matförråden påfyllda och så har jag duschat och tvättat håret- det är så skönt att ställa sig under duschen, speciellt om man inte kunnat göra det på ett par dagar, på båten har vi dusch och när vi går för motor ett tag får vi varmvatten men vi får stå ute och duscha och när det är 15-16 grader och blåser slipper jag gärna det :)

- men vilken chock att se sig ispegeln ,ansiktet och armarna jättebruna, benen lite begiefärgade och däremellan såg det ut som jag hade ett hudfärgat linne på mig, tur att ingen såg mig!

Nu väntar ett par dagar i Stockholms skärgård, antagligen kommer vi träffa på flera båtar nu, hittills har vi ju varit ganska ensamma i gästhamnarna…

Dagens mat:
Fr- en skinkmacka och en ostmacka och en kopp kaffe på vägen till Öregrund
Lu- 7 Köttbullar, Lite stekt färskpotatis, tomatklyftor
Mi- rökt sik, sallad med isberg, tomat, gurka, rödlök och en msk potatissallad.

Senare i kväll blir det jordgubbar, och så har jag syndat idag- en våffla med två kulor…och den var sååå god.
En glass i veckan tänker jag inte ha dåligt samvete över…

1 kommentar:

  1. Jag tänker också synda med glass någon gång då och då i sommar, min stora last i livet tror jag.
    Svar: Hoppas det är sista rycket, trodde jag var klar med såna dumheter.
    Jag hade praktlysing på tomten när vi flyttade hit, men visste inte vad de hette under många år.
    Man kan slå av Iphones stavningskontroll, det har jag gjort.

    SvaraRadera