måndag 17 september 2012

Dagens fynd...

det var allt tofflorna jag impulsköpte när jag var på Lidl för att handla grönsaker...
Jag tänkte handla hos en torghandlare, men dit jag åkte hade de bara blommor nu så jag åkt till Lidl istället.... och de har ju bra grönsaker till bra priser och så kunde jag få hem kvarg, keso och lättost på samma gång...

Vi har så himla kallt på golven nu och hyresvärden har inte börjat elda ännu så jag har frysit om fötterna på kvällarna och morgonarna, nu slipper jag det och de 39 kr de tofflorna kostade, var värda varenda öre.....

Jag hade tänkt ha proteindag idag men när jag kom hem var jag så sugen på att prova något av recepten från kursen i går så det blev en rawfoodisk middag- spagetti av squash och sås av tomater och paprika, det var så gott och jag kände mig så nöjd efteråt, ja jag har faktiskt inte ens varit sugen på något kvällsmål alls i kväll.... jag ska försöka hinna få upp recept i morgon....

Jag har bestämt mig för att prova att äta rawfood en gång i veckan och i morgon blir första dagen, så nu har jag gjort lunchlåda- samma som jag åt i kväll och förberett för frukostsmothie med grönsaker och lite frukt.....

Sen semestern har jag ju haft en liten omstart med attack och sen crusiat för att komma tillbbaka till min målvikt, men sen ett tag tillbaka har jag infört en valfri dag i veckan...viktminskningen går otroligt sakta men den här veckan är jag dallrande nära att komma under min allra högsta viktgräns som är 80 och sen ska jag väl sakta och säkert komma in i mina fas 4 rutiner igen.....

Det är ju modernt nu med köttfri måndag, så då kan man väl ha en rawfood tisdag och sen en proteintorsdag.... alla varianter är ju bra på sitt sätt, och om man inte provar vet man ju inte om det fungerar....

En hel del att pyssla med på jobbet, på lunchen tog jag en promenad och köpte mjölk till kaffet och så har jag fått boka in ett event- hela gänget ska iväg och bowla och äta middag....
När jag kom hem och gjort min middag åkte vi till båten för att prova kapellet, nu är det snart klart och den här gången känns det som om det ska funka när det är klart.....

Dagens mat;
Frukost- keso i lättfil med kanel, psylliumfrön och linfrön, kaffe
Lunch- Mikrad lax med en kesoröda med kräftstjärtar, hackat ägg och dill
Middag- zuccinispagetti med tomatsås

Nu är klockan mycket och sambon snarkar på sin kudde, dags att släcka lampan och få lite skönhetssömn...

Godnatt allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar