söndag 23 september 2012

Lördag - Söndag

Regnig lördag i Mariefred med bondens marknad och rekordsöndag.....

Nu är vi hemmaignen och sitter i soffan mätt, nyduschad och nöjd med helgen som varit...

I går regnade det hela dagen, lite trist för vi hade tänkt segla vidare till "vårt slott" för att plocka svamp, men nu stannade vi kvar i Mariefred - det är inget kul att segla när det regnar och allt blir blött och kallt....

I Mariefred var det Bondens marknad i går, och den gick vi och tittade på, den var inte så stor kanske ett tiotal marknadsstånd där man sålde olika närproducerade varor, vi köpte lite ost, bröd och en inlagd gurka men inte en enda grönsak hade vi med oss från bondemaknaden....

Vid kajen låg en annan båt från vår båtklubb och de bjöd över oss på kaffe i sin nya båt, och vi blev kvar ett par timmar innan vi gick tillbaka "hem" och lagade middag....

I morse tog jag sovrekord, och vaknade inte förrän kvart över nio! Det har jag inget minne av har hänt förut... det var en konstig känsla när det hade slutat regna, allt var alldeles tyst....

Brunch innan vi packade ihop alla pinaler och kastade loss, det blåste ganska mycket idag och vi har gjort fartrekord för sommaren på vägen hem...

Hemma ställde jag mig i duschen medan sambon fixade middag, vi hade ätit klart lagom till Kalle Moreus programmet...

jag tycker att jag skött mig ganska bra matmässigt de här dagarna. I går åt jag så här:
Frukost: keso och alprosoya yoghurt med havrekli, susrdegsbröd med kokt ägg, te
Lunch: kaffe och 1/2 bulle hos båtgrannen
Middag: fläskfile i tikkimaasalasås, sallad och bubbelvin

idag:
Frukost: galett med lättost, 2 sk skinka, 2 sk kalkonpastrami, paprika, kaffe
mellis: choklad och en kardemummabulle
middag: lax, kantareller och sallad, vitt vin ost och bröd

i morgon är det måndag och ny vecka...... nya dagar och nya möjligheter att göra det bästa jag kan för att må bra.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar