måndag 10 september 2012

Ny vecka- nya tag!

En kontrollvägning på morgonen gav mig visshet- det hade inte inträffat något under den här natten helle, vikten är exakt den jag hade förra måndagen.... och ska man glädja sig åt någonting när man står där och huttrar på vågen i gryningstimmen så får det väl vara det då.

Det är bara att kavla upp ärmarna, ta nya tag och köra vidare! - Men gud vad jag är trött på keso nu!!!

Den här veckans utmaning för mig är att verkligen få fart på rörelseglädjen, därför har jag bestämt mig för att ha kortare lunchrast idag och på onsdag för att kunna ha längre rast i morgon och på torsdag för att komma ut på en lite längre promenad och hinna duscha och äta- jag borde fixa det på 1,5 timme....
Det blir ju allt mörkare nu både på morgonen och kvällstid så det är ett bra sätt att komma ut i dagsljus och tanka D-vitaminer, och jag inbillar mig att det kan bli en bra vana som gör att jag håller mig piggare i höst/vinter.

Den andra planen är att köra 1/1 den här veckan men ha fri dag på lördag.... nu har jag provat 3/4 ett par veckor och stått och stampat upp och ner och nu är jag riktigt less på att det inte vänder- jag vägde ju inte över 79 före semestern varför är det så svårt att komma ner under nu, och gärna ner till 77 nu?
Jag kan bara inte fatta!!

Förra veckans plan försökte jag äta mindre ägg och att inte stressa.... det gick ganska bra, men jag ska nog försöka peta i mig ett kokt ägg om dagen för jag håller mig mättare och blir mindre sugen då....
och lunget ska jag försöka hålla mig fast i...

Så jag har i alla fall en plan för veckan, vi får ju se hur den håller så småningom.

Jag har en matplan för dagen också, som ser ut så här:

Frukost: 1 glas a-lättfil med linfrö och psylliumskalsfrö, 1 galett med kalkonpastrami, vatten, kaffe

Mellis: 2 tunna pannkakor med kanel och kardemumma

Lunch. 1 Laxfilé, röra av keso, kesella, kräfstjärtar, kaffe

Mellis: 1 kokt ägg 1 bit goyibröd med 3% skinkost, kaffe

Middag: Vv korv?= korvomellett, 2 -skivade 2 varmkorvar som frästes med lite rödlök, sen på med omelettsmet av 2 ägg +vatten, persilja, bubbelvatten.

Kvällis: 2 msk keso blandat med 1 dl lättfil och kryddat med kanel

Nu skiner solen och det är skönt ute i friska luften- jag sitter på kontoret med fullt av eneregifakturor att registrera men jag hoppas att ni alla andra har en solig och fin måndag!

På kvällen åkte vi till båten för att prova vårt nya kapell- det var inget roligt, det blåste, jag frös och det där "tältet" såg jättekonstigt ut..... svårt att få till det i blåsten.
Klockan blev mycket innan vi kom hem med sura miner.... vad mörkt det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar