tisdag 4 september 2012

Grå tisdag


Grå dag men det regnar inte i alla fall, ialla fall inte än...

Lite lugnare på jobbet idag, ialla fall än så länge...

Jag borde gå ut och gå på lunchen, men jag har ingen lust..... har ledsnat på sällskapet och samma gamla runda, men orkar inte ta tag i det också, ialla fall inte än...

Den här veckan har jag bestämt mig för att ta det lite lungare, inte stressa och inte pressa.....

I söndags kommer jag ihåg att jag satt och sa till min raring- nästa vecka har jag inget planerat förutom yogan på tisdag...
- bara ett par timmar senare insåg jag att det fanns något i kalendern varenda kväll utom igår, och den gick ju åt till barnbarn, jag såg fram emot alla sköna promenader och cykelturer, att hinna städa, tvätta och titta på tv...
HA HA- vad jag är lättlurad!

Ja, men fullt i kalendern behöver ju inte innebära stress- bara att man har något att göra....
de senaste veckorna har jag sett fram emot de tomma rutorna i kalendern i september och oktober- de skulle jag fylla med sånt jag längtat efter....
Träffa sonhustrur, leka med barnbarn och lura med sig sönerna på nåt tu man hand skoj... träffa de få vänner, släktingar och familjemedlemmar som det var alldeles för länge sen man såg.....

Jo, än finns det tid.... i oktober...
Jag måste verkligen skärpa mig nu!!!

Dagens lunch väckte avund runt bordet, killarna ville beställa det jag åt till imorgon, gick det?
Vad jag åt som var så poppis?
Hamburgare!

I går när jag stekte köttfärs gjorde jag det lätt för mig, klappade till färsen i platta rundlar, kryddade med grillkrydda och stekte i teflonpannan. Idag lag jag ihop dem med tunna skivor dukanskt orostat bröd i botten, på med lite keselladressing ( kesella, sambal och dijon) en hamburgare, mer gegga ett stekt ägg, lite gegga, den andra burgaren och tunt bröd överst.

I kväll är det min yogakväll, bästa kvällen på veckan det är så skönt att för varje gång se att jag klarar mer och mer med min stela och ibland onda axel....
Det är fanstastiskt att märka att jag blir mer och mer rörlig i min axel- Jonathan, vår instruktör gav mig beröm- han kollar hur det går med en speciell rörelse... när jag började kunde jag tvinga armen bak ryggen och paralellt rakt åt andra sidan, nu får jag upp den mot axeln och snart, snart kommer jag kunna koppla ihop händerna bakom nacken....
I kväll kunde jag också sitta på knä utan att ha en kudde under baken i ett par av övningarna- det känns så skönt att märka att jag gör framsteg...

Om 2 veckor har de en rawfood kurs, det är en söndag som vi nog kommer vara hemma för sambon har jour...  jag är sååååå sugen på att gå på den, men jag ska fundera under dagen innan jag anmäler mig....

Hoppas att alla har en bra tisdag!

Dagens mat:

Frukost: kesofrutti med havrekli, gojibär och kanel, vatten, kaffe

Lunch: Hamburgare, vatten, kaffe

Mellis:

Middag: Kycklingfile och kesocurryröra

Kvällis efter yogan: Proteindryck och varm mikrad macka- skivade rostebrödet på tvären så det blev ett fyrkantigt bröd, la skivor av kalkon på och toppade med lite västanost- in i mikron 30 sek= gott!

1 kommentar:

  1. Dukanburgare går inte av för hackor, och man kan ju variera dem så mycket.
    Ibland skippar jag bröd och tar ägg istället för bröd, eller bara sallad och burgare, är jag hungrig gör jag som du, 2 burgare med ägg och klägg emellan.
    Mina godaste hamburgare gjorde jag med sambal och liquid smoke i färsen, alla i familjen gillade dem.

    SvaraRadera