söndag 16 september 2012

Omväxlande...

Har det varit i helgen...

Först myskväll hemma med jumpsuite overall, tjocka strumpor, grillad biff och glas med rött i...


En kort lördagsmorgon eftersom vi måste upp tidigt och länga oss iväg till båten och segeltävlingen- vi missade 1.a platsen med 23 sek..... och det var lite tråkigt för visst vill man vinna när det är tävling, även om vinsten är att fixa arrangemanget för tävlingen året därpå..

när vi kom tillbaka till bryggan stod en av sönerna och två barnbarn och väntade på oss- de var lite bekymrade för någon hade skjutit när de kom.... de hade ju ingen aning om att man avlossar ett skott när första båten kommer i mål, och att skottet var för oss....

Det var bara att leta fram ett par flytvästar och lyfta matroserna ombord och när sen prisutdelningen och ärtsoppeätningen i klubbhuset var överstökad åkte vi ut med båten till Drottningsholmssidan där vi låg på svaj, men först åkte vi och tittade på huset där kungen och drottningen bor....
Det var längesen de sov över hos oss och första gången de var på båten utan mamma eller pappa- gissa om det var spännande för dem att sova mitt ute på havet, som de sa....

Halv tio i morse vinkade vi hej då åt varandra och jag åkte till mitt yogacenter för rawfoodkursen jag anmält mig till- Rawfood är något jag varit nyfiken på länge att lära mig mer om, jag har kollat runt efter kurser ett tag och när det här tillfället dök upp kunde jag inte låta bli.
I slutet av oktober hade jag tänkt gå en lite längre rawfoodkurs så det här var ju ett sätt att prova och se om det är någonting för mig.....

Efter dagens kurs vill jag lära mig mer, jag vill lära mig att använda grönsaker till mer än sallader och tänker inte gå över till att bara äta rawfood eller vegetarisk föda, men som ett kompliment.

Vi gjorde först frukostsmothies- en av gröna blad, den andra med hallon som bas, båda var jättegoda....
Sen lagade vi en spenatsallad som serverades med skivat päron och en dressing med färska fikon. Pasta av zuccini och en sås av bla tomater..... vegetarisk sushi, rispappersrullar och en chokladmousse med avokado.....

Jag åkte hem mätt i magen med ett leende på läpparna och en härlig smak av chokladmousse i munnen....

en av sönerna med fru tittade förbi men en tårta.... hon hade stått i köket i flera timmar och bakat sockerkaka och gjort vit smörkräm- och dekorerat med jordgubbar, kiwi och mandariner....att baka är hennes hobby för det mesta blir det cupkakes..
jo då du har gissat rätt- jag åt tårta och det tänker jag inte skämmas för för den var god, fast jag åt inte så mycket av smörkrämen så det blev mest sockerkaka och frukt jag åt....
Jag vill ju inte att hon ska tycka att hon har en besvärlig svärmor heller ;)

En liten runda till garaget där sambon satt och sydde, lite Bäck sen var det dags att krypa ner..... i morgon är det måndag och ny vecka....

Ha en skön söndagskväll och sov gott!


1 kommentar:

  1. Ja, det var ett oväntat och omväxlande blogginlägg.
    Antar att det kommer mera...

    SvaraRadera