onsdag 19 september 2012

Jättepigg!!

I natt har jag sovit oroligt och vaknat till flera gånger ändå var jag jättepigg när jag klockradion gick i gång....inte så att jag rusade upp med en gång det var mera så jag kände att jag var pigg och glad och huvudet var fullt med ideer och glada upptåg....

Brukar ju sova gott och vara lite piggare efter en yogakväll, men i morse var det lite lättare än då ändå....

Inte blev det sämre när jag ställde mig på vågen - jag såg inte längre någon 8:a, 79,9 visserligen men ändå....

Jag gillar den där känslan när jag mår så där speciellt glatt och pigg och energiskt....

Fick åka ut till en av fastigheterna och sätta mig och programera nuddisar till passersystemet eftersom grejorna jag behöver för att göra det från kontoret fortfarande inte dykt upp, men det är roligt att åka iväg på tjänsteärenden ibland så det gjorde inte så mycket....
Sen gick mycket tid till att scanna dokument av olika slag till vår VD- han ska ha semester nästa vecka och nu spurtar han på med en massa han ligger efter med....

Dagen på jobbet har gått fort idag med och jag är glad att jag äntligen fått igång ett system för mig själv där jag gör veckans att göra lista- vad mycket saker jag skriver till hela tiden och så mycket jag kan bocka av varje vecka- på det här sättet ser jag ju att jag gör lite nytta för lönen jag får....

Om jag var mätt men frussen i går, så har jag idag varit hungrig och lagomt varm- inte vet jag vilket som är bäst- Dukan säger ju att man ska hålla sig sval för om man fryser gör man av med mer energi för att hålla värmen, jag vete sjutton om det stämmer men jag vet att jag inte gillar att frysa i alla fall...

men jag har i alla fall lyckats köra en helt tillåten Dukan PV dag utan sug och utan frestelser fast det festades på glasstårta från Stockholms glasshus för kollegan Inga fyllde 55....

Sambon satt hemma och jobbade över när jag kom hem så jag fick fixa middag åt oss, sen åkte jag och handlade. I morgon är sista dagen på arbetsveckan för vår del, vi har ledigt på fredag för att göra en lite höstsegling så därför måste det planeras mat och handlas idag.... tyvärr finns det inte så mycket tid att förbereda något speciellt så jag får försöka sköta mig så strikt jag kan... tror inte att det är så stora problem med det.....

Förväntningarna inför helgen är att ta det lugn, sova länga, umgås med varandra, läsa, kanske plocka svamp och ta vara på en av de sista chanserna att vara i båten.
Det känns lite tråkigt att tänka på att den snart ska stå uppe på landbacken i flera månader.....

Dagens mat:
Frukost: Grönsakssmotie av spenat, morot, lite ingefära, lite citron och lite jordgubbar... ( försvarar mig med att jag ju är i fas 4), vatten och kaffe när jag kom till jobbet

Lunch: Köttfärsröra med morötter, purjo och champinjoner med grillade tomatskivor, vatten, rött te

Mellis. yoghurt, kaffe

Middag: Fisksoppa med crabfishbitar, strimlad purjo serverad på färsk spenatbädd, två bitar Dukanrostbröd med lättmjukost och paprikaskivor

Jaha, det var det hela nu ska jag ta och packa min lilla weekend väska.

Ha nu en väldigt mysig och fin onsdagskväll.

Sov Gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar