söndag 2 september 2012

Lördag - Söndag- inte riktigt som vi tänkt....

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss den här helgen, vi skulle ju ut och prova det nya seglet men då det vräkte ner hela fredagen bestämde vi oss för att åka ut på lördagen istället.

Jag var ju barnvakt hos en krasslig liten kille och kom hem ganska sent på fredagskvällen, det var bara att gå och lägga sig och sova meddetsamma för att vakna och sticka ut med båten....

Vi vaknade och tittade ut genom fönstret och det spöregnade - vi väntar ett tag sa vi och tillbringade ett par timmar med att vänta på att regnet skulle sluta- det gjorde det inte och det slutade med att vi gick ner i garaget och sydde på vårt nya kappell som snart är klart, det blev några timmar där nere och på slutet började jag först frysa sen fick jag jätteont i magen och kröp ner i sängen efter en uppfriskande dusch efter garagedammet och huttrade under täcket i min sköna jumsuit.

men det kanske inte var så kontsigt att jag fick ont i magen, jag hade varken ätit mellis eller lunch... sen blev sen middag och det blev en lax toast till förrätt och grillad oxfile med sallad och lite rött vin innan jag somnade i soffan framför tvń men jag sov inte hela kvällen för jag vaknade och tittade på en film.

idag var det härligt att vakna till solen i alla fall och efter frukosten packade vi lite matsäck och åkte ut med båten för att prova segel.
jag fick segla ( hålla i rodret) och sambon har provat olika sätt att skota, spira och vi provade kryssa och slå och allt annat man kan göra med ett segel. Nästa helg ska vi vara med på en tävling och då är det bra att öva lite.
Jag är lite orolig för den där tvälingen för på fredag ska min kapten göra en operation och ska inte sen anstränga magmusklerna, det lutar åt att jag får göra en hel del av seglingsjobbet, och vi har vunnit två år i rad vi vill gärna ha en trejde seger också förståss...
 
Idag åt vi middag i båten varmrökt lax som jag gjorde en röra av keso, kesella, kryddor och kräftstjärtar till som jag åt istället för romröran och potatisen sambon åt till sin lax.

Det var skönt att middagen var överstökad när vi kom hem vid halvsjutiden, så istället för att stå i köket  kunde jag duscha, plocka undan, vattna blommor och bädda rent innan jag hamnade i soffan framför solsidan.
I kväll kommer jag försöka komma isäng ganska tidigt, känner mig fortfarande lite trött och hängig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar