måndag 24 september 2012

Ny vecka nya möjligheter....

Det känns ganska förarligt att vakna på måndagarna och en sol går upp på en molnfri himmel- varför är det så?
varför kan det inte regna när man ändå jobbar och vara fint när man är ledig? fast det är klart- det finns ju några lyckliga människor som är lediga på måndagarna, lyckostar.....

Jag var alltså inte ledig idag och att jag varit det i fredags syntes ju på mitt skrivbord där mitt ogjorda fredagsarbete låg kvar på mitt skrivbord.....

När jag skulle åka hem fick jag ett infall att åka till IKEA, jag har köpt påslakan som ska bli täcken till två av barnbarnen så själva täcket lakandet ska sys fast på behövde inhandlas. Jag gillar att gå på IKEA och titta ibland men mest gillar jag när jag vet var jag ska ha och var jag ska gå för att slippa gå runt hela varuhuset. Idag var det lätt och hela besöket tog bara tjugo minuter.
Hemma hade sambon "rymt" ut på cykeltur så jag fixade middag åt oss och var precis klar när han kom hem, sen pysslade jag lite i köket med att göra en sallad till morgondagens lunchlåda och att prova ett av mina rawfood recept som av en händelse var chokladkokosbollar till kvällfikat.
otroligt att kunna göra godis utan en enda gnutta socker och bara rena råa ingredienser ( valnötter, katrinplommon, aprikoser, himalayasalt, rawkakao, kokos och lite honung) och även om de inte är speciellt Dukanska ska det bli spännande att smaka dem...

Förresten har inte min dag varit speciellt Dukanskt annars heller fast kanske inte så tokig ändå, i morgon tänkte jag ha veckans rawfood dag....

Dagens mat
Frukost: blåbärssmoothie med havrekli, linfrön och psylliumskal i

Lunch: Fläskfilegrytrest sen helgen, zuccinispagetti, grönt te

Middag: Keldas fisk och skaldjurssoppa, med spenat, purjo och kräfstjärtar i. Hårt macka med ost.

Kvällis: kallt grönt te och rawkokosboll

I kväll blir det lite WF och lite yatzy och lite tv och tidigt hoppisäng krama kuddentid..

Hoppas att alla andra haft en bra dag, måndag till trots, sov så gott och ha en strålande tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar