onsdag 26 september 2012

Hur kan det regna så...

Hela sommaren har det regnat, i lördags regnade det från alla håll och idag?
Jag saknar ord för att beskriva dagens väderlek så jag tänker sluta skriva ett ord mer om det... men nu har även tålmodiga jag tappat tålamodet....

Jag är i Dukans 4.e fas- stabiliseringen, och visst är det stabilt alltid.... jag säger idag som jag sa igår- min kropp måste verkligen älska att hålla sig på en vikt straxt under 80- den ger fullkommligt tusan i att jag vill väga 2-3 kg mindre....
Jag får glädja mig åt att jag är ett exempel på att vikten är stabil fortfarande efter 5 månader...

och det är ju något att vara glad över ändå, visst sticker det upp några hundra gram efter en festlig vecka... men efter ett par dagars skärpning är jag tillbaka igen... det är skönt!

Nu är ju hela garderoben utbytt och det känns helt ok att slippa tänka på nya vinterjackor och sånt numera, för det jag hade förra årtet passar ju i år med....
Men jag har en dröm som jag inte genomförde förra säsongen- jag vill så gärna ha ett par stövlar med höga skaft- det ska jag ge till mig själv i år för det har jag aldrig kunnat ha på mina tjocka vader....

I kväll måste det packas, planeras och handlas inför helgen om vi ska hinna få till det för i morgon ska jag hämta  barnbarn på dagis och på fredag är det fest hos en kollega som vill visa sitt nyköpta hus så jag åker direkt till landet efter festen dit sambon redan har tagit sig.... för i helgen tänkte vi åka och plocka den där svampen vi inte kunde plcoka pga av regnet förra helgen...
Så på lördag kan det väl låta bli att regna?

I morse vaknade jag och visste inte alls vad jag skulle äta för frukost, kylen är ganska tom nu och jag hade inte nån lust vaken att koka ägg eller göra galett och i går kväll hade jag tagit den sista spenaten jag har till mina frukostsmohisar.
Så vad gjorde jag då?

En man tager vad man haver smothie:

1 dl blåbär, 2 små morötter, en bit zuccini, 1/2 övermogen banan, 1 skopa proteinpulver, 1 msk maca, 1 tsk spirulina och vatten mixades ihop till en tjock smothie.

Det var gott!
Jag åt hälften till frukost och har med mig hälften till jobbet att ha till mellis, fast idag har jag inte varit något hungrig så den får bli till eftermiddagsmellis.

Dagens lunch: Fläskfilegrytan sen i måndags med blomkålsmos

Middag: Lutar åt grönsakssoppa- det blev grönssaksoppa av potatis, morot, purjo och blomkål som fick koka i buljong, Till gjorde jag galetter på två ägg som jag åt med 2% mjukost och skivad kalkon.

Hemma står nu linser och alfalfafrön för groddning på bänken... ska bli gott när de är klara....

På yogan igår pratade jag med en tjej som också var på rawfoodkursen jag gick på förrförra helgen hon hade inte gjort någonting ännu, men vi bollade lite ideer.....så nu snurrar det ändå mera i min kreativa hjärna....

Efter middagen åkte vi till coop och handlade och när vi kom hem igen började jag fundera på vad jag skulle ha för mat i morgon när det är proteindag, men jag hade tur- det fanns tacofärs i frysen att tina och jag slapp ställa mig och laga mat...
istället ställde jag mig vid strykbrädan och tog itu med den stora högen med tvätt och tittade på tv medan jag stod där och gjorde nytta...

I morgon är det proteindag och jag ska hämta barnbarn på dagis, ska bli kul att  rå om dem för mig själv en kväll.....

Snart är det hög tid för mig att krypa ner i sängen- jag hoppas att alla haft en bra onsdag och att ni får sova gott.

2 kommentarer:

  1. Det kommer nog att lossna, när vi minst anar det. Ju mer man vill, detso trögare går det känns det som.
    Jag stampar ju mellan 79 och 80, vecka efter vecka, såå tröttsamt.
    Såg nu att det stod på min lapp från den där Arctic-vågen att önskvärd vikt för mig var 72,1 kg, men så lite vill jag inte väga.
    Jag blir nästan förbannad, att en sabla maskin kan göra en på så dåligt humör.
    Och vädret ja, det ösregnar inte här, det bara duskar;)

    SvaraRadera
  2. jag vill inte ens tänka på vad det skulle ha stått på min lapp om jag ställt mig på den där vågen.....

    och du får kalla regnskurarna för vad du vill jag struntar i vilket bara det slutar komma ner vått från himlen...

    SvaraRadera