torsdag 6 september 2012

Skitdag

Det här är en riktigt skitdag, på flera sätt.

Började arbetsdagen med det jag hatar mest med mitt jobb- att skriva ett uppsägningsbrev och ett nytt avtal för att vi byter städfirma i en av fastigheterna...

Så kom verkmästaren i magen på att det var dags för veckans städning, jag hör som du förstår inte till de som får gå på toa varje dag - verksamheten i min mage sparar på sig ett par dagar innan den får för sig att det är dags att rensa ut och då får jag springa flera gånger istället....

Det ända som är bra med den här dagen är att vädret är så fint och att jag minsann ska ta och gå ut på lunchen för första gången den här veckan... och i eftermiddag ska jag på studiebesök till en av fastigheterna och lära mig det nya inpasseringssystemet där...

På vägen hem är det min tur att veckohandla- jag tycker det är min tur jämt men vi turas om det är bara tiden som går så fort att det känns som om det bara är jag som åker till affären....
I kväll får jag vin hemlevererat så jag måste hålla mig hemma eftersom jag inte vet exakt när de kommer, så det passar bra att det är proteindag och pannkaksdag för jag tänkte äta pannkakor till middag och sen göra lite extra att lägga i frysen och så ska jag baka lite- bra att passa på att greja i köket en sån kväll...
och ja, lite packning för helgen ska jag hinna med också, om vi inte sticker iväg i morgon kväll blir det väldigt tidig avresa till segeltälvingen på lördag morgon.

Dagens matplanering:

Frukost: keso, lättfil, havrekli, ingefära, linfrön och goyibär, vatten, kaffe

Lunch: Kycklingfilé med kesorödlöksröra, vatten, kaffe

Mellis:

Middag: Pannkakor ala Lenas med kanelkesella och kanske lite färs....


Tjingeling så länge!

Ha en strålande ProteinTorsdag!

1 kommentar:

  1. Tjingeling! Imorgon ska jag steka tunna pankisar, för nu har jag klumpfri mjölk och fräsch kesella. Kanelkesella till lät mumsigt.

    SvaraRadera