fredag 7 september 2012

Fredag- vägdag ...

I morse ringde mobilen tidigare än vanligt- kl 5! jisses förr i värdlen var jag på väg till jobbet vid den tiden.... ja, det var då det...

I morse var ingenting som vanligt och jag åkte en helt annan väg än jag brukar när jag ska till jobbet...

Först åkte jag genom hela stan till det som jag tror är det vackraste i stockholm- Fjällgatan- ,utsikten däruppe är helt bedårande fast i morse när jag släppte av min kära gubbe vid sjukhuset som ligger där, var det fortfarande mulet och kallt

Så åkte jag tillbaka igen till Kungsholmen för jag skulle på återbesök hos min hjärtläkare.
jag gjorde ju ett ingrepp, en ablation i våras och nu ville de se om allt gått bra.

Jag var för en gångs skull ute i alldeles för god tid, jag körde inte fel ( jag älskar min GPS) och det var inte svårt att hitta parkeringsplatser, när jag kom dit var klockan bara tjugo över sju och jag hade tid kvart över nio, men jag hade packat med mig frukost så jag började med att äta den och kolla om någon av mina WF vänner var vakna, det var i alla fall två av dem....



Lätt A fil blandat med keso och havrekli med lite goyi frön på har varit min frukost den här veckan, jag tänkte prova och se om det hände nåt med vikten om jag drog ner på äggen den här veckan.
Och jag hann väga mig innan jag åkte och konstaterade att jag inte gått upp och ner lika mycket den här veckan som förra och att veckans resultat var -400... men om det beror på äggkonsumtion eller inte, det vet jag inte....

När jag ätit tog jag en promenad runt i kvarteren kring St Görans sjukhus- det är inte klokt vad de bygger därnere nästan varje gång man kommer dit har ett nytt hus blivit klart... visst blir det fint och fräscht med nya hus, men vad sterilt och trålkigt det blir i längden med alla blanka glasfasader...

Efter promenaden behövde jag gå på toa så jag gick in i sjukhuset och tog en kaffe och en metro och slog mig ner på en stol med min surfplatta. Jag hade den med mig för att fördriva tiden och för att jag i den har en app där jag noterar mina blodtrycksresultat, jag tänkte om doktorn ville veta.....

Jag skulle anmäla mig och betala i en kassa och sisst jag var där var det jättekö och jag kom försent till doktorn så jag gick dit i god tid för att göra rätt för mig, det var ingen före och jag behövde inte ens ta en nummerlapp och jag slapp slanta upp de 350 kr besöket kostade för jag fick frikort när de gjorde den där ablationen....
Så jag kom till mottagningen tjugominuter för tidigt och hann precis ta upp min ipad ur väskan då de kom och hämtade mig, de tog EKG och blodtryck och så fick jag träffa läkaren- så jag var på väg ut innan jag egentligen skulle komma dit- det kallar jag effektivitet.

Så nu vet jag- jag är i alla fall frisk i mitt hjärta, eller ialla fall botad från arytmin som jag lidit av från och till sen tjugoårsåldern- så det skulle man väl egentligen fira!
Vackra blommor utanför sjukhuset

Sen åkte jag till jobbet och väntade på att sambon skulle höra av sig och bli hämtad och det gjorde han efter lunch när vi precis dragit igång vår hyresavisering för nästa kvartal..... det brukar ta en timme, men naturligtvis måste det ju strula när man inte vill  och det gjorde det idag med, men till slut kunde jag åka iväg med alla avierna i en kasse och hämta min lilla nyopererade stackars man.

Det var riktigt skönt att komma hem när det var ljust och sol så jag passade på att ta en promenad till apoteket och ica en bit bort innan vi gjorde middag och tog kväller....

I morgon är en viktigt dag- vi ska på segeltävling och måste åka hemifrån vid åtta tiden för att hinna- snälla håll tummarna, det är visst jag som får göra jobbet:) to

Innan jag åkte från jobbet tittade jag i min kalender- den ser härligt oplanerad ut!






Ja vi får väl se efter helgen hur det blir med den saken- nu är det helg!

Ha en fin, rolig, solig, kul, underbar, mysig lördag- söndag! Det tänker jag ha!



1 kommentar:

  1. Aha, han opererades på Ersta alltså, det var där jag gjorde min operation också.
    Ovanligt att du blev klar så fort, det normala på såna där ställen är ju att man får vänta, och vänta och sen får man vänta...

    SvaraRadera