måndag 3 september 2012

Det blir sällan som jag tänkt mig...

en måndag i kaos kan man säga...
Veckan har börjat med fart och fläkt- och jag har nog tagit guldmedalj i telefonpassning och utredning av trassel i största allmänhet....och så har jag lekt rädda Willy, men Willy var ingen strandad val utan en manshög gammal grön växt som står i ett trapphus och som jag sköter om, men som någon annan för mig okänd person fått för sig att vattna.
Han hade vattnat så mycket att vattnet stod över jorden i krukan- och då krukan är en 50 liters kruka var det en hel del för mycket vatten som växten fått.
jag fick hjälp av en av killarna att fixa fram en slang och så tog vi till sugmetoden för att få vattnet att rinna från krukans självvattningssystem till en hink. 5 liter fick vi ut men jorden var alldeles blöt, kanske sjunker den ner i vattningssystemet så sakta, vi ska kolla om vi kan få ut något i morgon igen.... och jag hoppas av hela mitt hjärta att den klarar sig.

Ända sen i går hade jag sett fram emot den här måndagskvällen, jag skulle ta en lång rask promenad runda som inte blivit av av olika anledningar på ett tag. men vid halvfyra fick jag ett sms från sonen- kunde jag titta till hans barn en stund? han skulle iväg och köpa ett badkar och hade lånat en skåpbil och killarna fick inte plats.....
Klart jag ställde upp- det här var ju ända kvällen på hela veckan jag inte hade något annat för mig.....

På väg från Bro där prinsarna bor åkte jag till svärfar i Viksjö, där var sambon och hjälpte till med monteringen av en bokhylla, när vi kom hem därifrån blev det en stund i garaget för min älsking ville titta på den nya symaskinen han köpt eftersom den gamla gav upp ihelgen....
När jag kom upp i lägenheten fick jag sätta igån i köket- i kylen fanns kycklingfile och köttfärs som jag tog upp från frysen i morse så jag stekte på fileerna med curry och gjorde hamburgare av köttfärsen, och så gjorde jag en sats bröd också när jag ändå var i farten.....

Så det blev en till kväll utan just något WF spel eller någon social samvaro på nätet idag heller, men mycket kärlek fick jag i alla fall....

när min son berättade för prinsarna att farmor skulle komma och leka med dem idag, sa Linus 5 år "jag älskar min farmor"! Om du säger det till henne kommer hon bli jätteglad! svarade sonen..... "Nä....nä det vill jag absolut inte göra...."! fick han till svar....
Man får vara glad för det lilla- förra gången jag var där fick jag ialla fall höra att jag var jättesnäll.... får väl suga på den karamellen ett tag till...

Dagens mat:
Frukost- lätt a-fil/keso med havrekli, linfrön och gojibär, vatten och kaffe
mellis- 1 kokt ägg
Lunch- 1 burk makrill, omelett med kräftstjärtar, kaffe
mellis- kaffe
middag- snabbis i bilen 1 flaska yalla, 1 pkt hamburgerkött
kvällis- en bit bröd med lättost

I morgon är en ny dag, då ska jag på yoga och innan jag går dit ska jag ta ett varv med dammsugaren för det blev inte gjort idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar