söndag 9 september 2012

Dålig början bättre slut...

.
 Min lördag kunde ha börjat bättre, jag gick upp för att fixa frukost och skulle ta ner tekannan från sin hylla i vitrinskåpet när den gled ur mina händer rakt ner i köksgolvet och fick i många bitar- sambon älsklingspryl-det är egentligen han som är tedrickaren i huset och han vägrar tepåsar, nej riktigt te från en riktig höganäskanna ska det vara om han ska bli nöjd.
Så på golvet framför mina fötter hade jag bitarna från hans älskade kanna.... jag grät, hur skulle den här dagen sluta?
Han blev nog lite lessen, men inte så förtvivlad som jag trodde han skulle bli, men jag lovade ju förståss att jag skulle köpa honom en ny, helst likadan....
Googlade lite på höganäskeramik och såg att de ändrat designen på kannorna, och ja han kunde tänka sig den nya sorten också....
så nästa vecka får jag springa och shoppa och bli fattig- en ny tekanna från höganäs går på nästan 800:- men då är det ju svensk toppdesign!

Vi åt frukost i lugn och ro, sen åkte vi iväg på segeltävling....

..vi vann starten och efter lite mer än 1,5 timmes kryss rundade vi väntpricken 8 minuter före den båt som låg närmast...
och eftersom de andra inte kom ikapp fick vi ta med oss vandringspriset hem igen, så nu står den på sin plats i bokhyllan igen. Det här var tredje året i rad vi fick fira segern, det känns kul även om tävlingen i sig inte är så stor- det var mästerskap i RB111 klubben. Det byggdes bara 50 såna båtar och vi är inte så många som är aktiva på tävlingar och så.... men det är ju roligt att vara i den bästa båten då alla är lika och borde segla lika snabbt.....

I mål blev det först "bryggmingel" då vinnarna firades med bubbel och snacks- och jag både drack mousserande vin och åt lantchips....

På kvällen blev det middag på värdshuset och jag åt rosbiff med potatissallad och sen en chokladfondant och kaffe till efterrätt.....

i morse insåg jag att jag glömt att ta med mig äggen jag kokade medan jag åt frukost i går... de låg kvar i äggkokaren tom och kanske är det bäst att kasta dem?

Skön segling hem idag som tog ett par timmar, på vägen blev det korv och bröd- jag åt vvkorv och rostbröd.
och när vi kom hem stekte vi lax, kantareller och åt med sallad....

Det blir lite tv och till WF i kväll och lite planering av veckan som kommer.....

Hoppas att alla haft en mysig och skön helg och är laddade inför måndagsmorgonen i morgon....

Sov gott!


3 kommentarer:

  1. Å vad jag saknar segling... massor. Avis är jag... Grattis till segern i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Tack Lena! Jag som aldrig seglat för 4 år sen, och aldrig varit någon tävlingsmänniska i hela mitt liv tycker att det är fantastiskt roligt att få vinna då och då, nästa helg är en annan tävling men den vill vi helst komma tvåa i, för första pris är att arrangera nästa år....

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera