tisdag 25 september 2012

Dagens lunch:

Italiensk sallad


....blev det till lunch idag- inte en enda köttbit, inte ett enda gram protein fast jag vet att man SKA äta det för att hålla DUKAN stilen.                                                                       Så idag håller jag inte den utan går på grönsakerna och rawfood stuket istället.... och räknar det som en valfri måltid, eller en valfri dag som man får ägna sig åt när man vill när man är i fas 4.
Annars är det idag min månadsvägningsdag- det är 5 månader sen jag gick in i just den här 4.e fasen, men det kom inte jag ihåg i morse så den här gången blir min vägsiffra lite försenad... 

I förra veckan ramlade jag under det där förhatliga 80kg strecket- min kropp måste verkligen ha många trevliga minnen av att väga runt 80 eftersom den har så svårt att lämna den vikten. Om jag hade kunnat ana att det skulle vara så svårt att komma tillbaka efter sommar och semester hade jag kanske inte tagit semester i år när vädret ändå var som en tidigt höst.... Jo det hade jag ju men jag hade kanske gjort någonting annorlunda.

Ett par veckor har jag varit så trött på allt vad proteiner heter och då är jag glad att jag ramlade in på rawfoodtemat- jag har märkt att jag blir så mycket piggare och får mycket mer energi och kreativitet till de andra dagarna....

Ikväll är det veckans skönaste kväll- yoga på västerortsyogacenter.... ska bli skönt att töja lite på min axel, den känns inte alls bra just nu och jag är ganska orolig för att den ska börja spöka med mig igen nu när det blir lite svalare och murrigare väder...
Före yogan hoppas jag kunna sy ett av de där täckena jag skrev om igår.... ena pojken får eget rum i helgen det skulle passa så bra med ett nytt täcket till den nya sängen då....

Dagens mat:
Frukost: en smoothie med jorgubbar, spenat, maca, kakao, spirulina och vatten, kaffe

Lunch: Italiensk sallad - kommer recept under raw-grönt

Middag: resterna av frukostsmohien och salladen vid fyra tiden

Kvällis: en grön smothie för att gå eneregi och grönt te

Så hoppas jag att alla andra får en härlig energifull Tisdag och en skön kväll.

Kram till alla ni som har någonting att fira idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar