fredag 28 september 2012

Veckans fredagsmys...

blir lite annorlunda den här veckan, kollegorna är bjudna på inflyttningsfest hos en som flyttat in i nytt hus i sommar och nu står klart att visas upp.

Kul, annaorlunda

Jag är som vanligt tråkigt och är inte den som kommer bli fullast eller senaste eftersom jag kör och kommer att åka ganska tidigt för att ta mig till landet och hoppa på båten innan kapeten på skutan somnar....

Å andra sidan är jag troligen den som är piggast i morgon också då svampskogen väntar på mig...

I går kväll var det mysigt att vara med små raringarna, biltrafiken norrut flöt på bra och jag var ute i så god tid att jag hann handla och tanka och ändå ta en promenad till dagis...
Däremot var det inte så mysigt när något gick på tok vid macken och jag plötsligt fick en dusch med bensin över mig och min nya jacka....
DÅ var det tur att det fanns en extratröja i bilen och en flaska med vatten jag inte druckit upp- Hu- jag luktade inte gott....

Tvättade jackan i sonens tvättmaskin, sen fick jag tvätta maskinen utan tvätt- men jag tyckte det stank bensin ändå, jag hoppas jag inte har förstört maskinen för dem....
Jackan hänger nu på vädring/tork på balkongen- jag misstänker att den får hänga ett tag och att stanken aldrig kommer försvinna.
Trist för det var en jacka jag köpte för en månad sen och fullkomligt älskat sen dess...

Snyft.

I morse blev det stressigt och jag gick upp så fort klockan ringde och ställde mig i duschen, väskan för helgen var packad men jag hade glömt ett par saker som jag tryckte ner samtidigt kokade jag tevatten och funderade ut vad jag skulle ha till lunch.... gjorde smothies letade recept på en sallad, sköljde mina nu klara groddar och ställde dem i kylen i lådor med lock- håll tummarna för att de klarar helgen utan vattning..... försökte hitta på vad jag skulle ha på mig på  kalaset i kväll- ändrade mig för jag inte hittade strumpor jag ville ha under taightsen.... och bestämde mig för att ta min nya lite längre bussarongliknade blus och svarta byxor och att jag inte behövde byta- det är ju bara våra kollegor.....
Kom iväg en kvart försenet och någon hade kört in i en buss på vägen....

Det var skönt att komma till fredagslugnet på jobbet!

Dagens mat:
Frukost och fm mellis: Grön smoothies

Lunch: kycklingfile, blomkålsris sen onsdagslunch, sallad med groddade linser, vitkål och lite äpple

Middag: Olika italienska rätter- bla en gryta av lammkött har jag fått veta av värdinnan- håller mig till kött och grönsaker så går det säkert bra....


Jag hoppas att alla andra har en bra fredag och får en fantastisk trevlig fredagskväll- det tänker jag ha!

Kram Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar