torsdag 13 september 2012

Det här med proteindagar....

är lite klurigt.
Att ha en bestämd dag i veckan som fast dag- det tycker jag är en bra rutin så slipper man inse på söndagen att man glömde det den här veckan.....
När man cruisar gör man ju det i olilka intervaller en del kör varannandag, en del 2/2 andra 3/4.... jag har kört ett par veckor med 3/4 intervallet, den här veckan var det tänkt att jag skulle köra varannan dag.....
Men- proteindag mån och onsdag- hur blir det då med torsdag?

Hm... jo den här veckan blev det P dag måndag, onsdag och torsdag.... i morgon kör jag med grönsaker för vi ska åka ner till Djursholm och äta på Grekiska kolgrillen där, de har jättefina sallader så det tänkte jag välja....

På lördag är det segeltävling igen- och då kommer det bli tradiotionsenligt- kaffe, wienerbröd och gammeldansk på morgonen och ärtsoppa med punsch på eftermiddagen. Men jag hoppar allt både wienerbröden och suparna och gillar inte ärtsoppa så värst....


Idag har det  varit lite mindre att göra än de andra dagarna i veckan, men ändå så mycket att jag glömt saker jag skulle göra...
Men jag kom i alla fall iväg på min långlunch- 4,5 km avklarades idag och efter duschen var det gott med lunch, och nu känns det skönt att ha klarat av veckans mål för motionen- att komma ut på två längre rundor mitt på dagen för att få lite sol, ljus och frisk luft och att komma ut överhuvudtaget och slippa känna mig slö och stressad för att jag inte får till det på kvällarna för det är så mycket annat som händer då...


Dagens mat:
frukost- keso i a-lättfil med havrekli och kanel, linfrön och psylliumskal, te
mellis-
lunch- en bit mikrad lax med kesoskagenröra
mellis- kaffe
middag- lutar åt pannkakor med kanelkesella och lite skivad skinka



Ha en jättebra torsdagskväll! I morgon är det fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar