onsdag 5 september 2012

Solig morgon...

...jag har inte kollat någon väderprognos men jag hoppas att solen stannar hela dagen idag och gärna resten av veckan också.
Känner verkligen av att det inte varit så soligt och ljust ett par dagar- jag har verkligen deppat de senaste regniga dagarna, inte alls likt mig att tappa humöret så men i år har det ju regnat lite väl ofta..
Jag har kollat vädret på en av våra vädersajter och det ser ut som om vi får mer sol än moln i alla fall ett par dagar framöver.....
Vi ska segeltävla i helgen och då blir ju allt lite trevligare om det inte regnar fast å andra sidan bör det ju blåsa lite också...det är ju några dagar till på lördag men snälla håll tummarna för fint väder nu!

i dag känner jag ett skönt lugn i hela kroppen som vanligt efter en yogakväll, jag sover mycket bättre och har mindre ont så det tillsammans med solen gör att jag känner att det här kommer bli en bra dag.

Ska försöka spara den här känslan av lugn och välbefinnande över dagen....

Dagen inplanerade händelse i kalendern är att jag ska åka ut till Rasta på Ekerö och hämta sambon som ska köra dit båten, på vägen ut ska jag handla lite också är det tänkt....

Det blir nog ingen lunchpromenad idag, vi får besök av gamla medarbetare som vill äta lunch med oss och då vill jag vara lite social med dem en stund, men vi får se- det fina vädret är ju lockande också...

Senare: Det blev lunch med de andra och gamlingarna i matsalen idag- kycklingfile och grönsaker blev en helt ok rätt idag.
Under lunchen pratade jag med en av kollegorna om att inte få in tid för träning som man vill, vi spånade lite och kom fram till att om man tar en halvtimmes lunch 2 gr/veckan kan man ta 1,5 timas 2 gånger- då kan man träna 2 gånger varje vecka i dagsljus och hinna duscha och äta också utan att stressa, så från och med måndag ska jag testa hur det upplägget funkar.
Vi försöker lobba för att få tillgång till ett träningsrum i en av våra fastigheter då den nya hyresgästen inte kommer hyra de utrymmen som den gamla hade att träna i, där finns inga maskiner just nu men vi ska kolla vad det kan kosta att köpa/leasa. Vi har kontakter med sjukgymnaster och en PT så vi skulle säkert kunna få egna personliga träningsprogram om vi ville- jag och S kommer fortsätta spåna på den här idén- tänk vad skönt att kunna träna en timme efter jobbet och bada lite bastu medan snöstormen viner runt knuten....

Dagens matplanering:

Frukost: keso med lättvaniljyoghurt= min variant på kesofrutti blandat med ingefära, havrekli och linfrön och strösslad med goyifrön, vatten och kaffe

mellis: kokt ägg, kalkon

Lunch: kycklingfilé, kesoröra med curry, röd lök   ungsbakad Majskycklingfile, broccoli, gurkra, lite vitkål och lite isbergssallad, bubbelvatten och kaffe

mellis: kaffe, kalkonskiverullar Blev brödet jag tänkt ha till pizzan med ett gäng kalkonskivor på som jag åt i bilen.

Middag: Pizzavariant- andra halvan av brödet från i går, kalkonskivor, rödlök, västan, basilika, vatten
På vägen ut till Ekerö stannade jag och handlade en portion sallad och en färdig paj och en stor flaska Loka som vi delade på till middag

Senare på kvällen blev jag ruskigt sugen på hårtbröd som jag märkt att jag ofta blir då jag ätit vetemjölsmat, så jag tog en skiva knäcke med västan på och knäcke när jag är kvällsugen innebär att det "måste" vara bregott på annars blir jag inte nöjd- så jag slarvade lite i går med både det ena och det andra.

Uppdaterar som jag brukar om/när jag har tid under dagen.

Hoppas att alla ni andra har en fin solig och mysig septemberonsdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar