torsdag 27 september 2012

Strejk...

Upptäckte i går kväll att vågen fått spel och stod och blinkade..... antog att batteriet är slut och  plockade ut det för att leta upp ett nytt i gömmorna för att byta.... men just den sortens batteri fanns inte i gömmorna hemma så idag fixar sambon ett nytt.
Sambon är nämnligen den som fixar sånt som batterier och  nya lampor och annan teknisk utrustning i hemmet....
Vad ska man annars med en sambo till?

Jag bara skojar- han är bra att ha av många anledningar, inte minst för att berätta för mig att jag är det finaste och vackraste han vet....

Så eftersom vågen inte ville idag, fick jag inte väga mig i morse men det går nog lika bra att göra det i morgon, jag tror inte skillnaden är så stor i alla fall....

Idag är det proteindag, det har jag inte glömt och det kändes som om jag hade tur när jag hittade en låda med tacofärs i frysen- tur för jag slapp fundera ut vad jag ville äta och ändå mer tur för jag slapp stå och laga någonting vid niotiden igår kväll...

I dag ska jag sluta lite tidigare för att åka till Bro och  mina barnbarn, hämta på dagis vid fem och det är altid  lika stressigt och oroligt för mig, för då ska jag ut och åka på en väg som ofta är igenproppad av trafik vid den tiden, och jag blir så orolig att jag inte ska hinna innan dagis stänger...

Men jag behöver väl inte vara så orolig, de lämnar väl inte barnen på gården och går hem kl 18 om man inte kommit, får jag hoppas.

Lunchen blev kort idag eftersom jag ska iväg och förutom att äta min köttfärs ägnades den till att spela yatzy och frågefrued med en kollega... och med Mona...

Proteindagsmat:

Frukost: Galett med några skivor skinka, vatten och kaffe

Lunch: Tacofärs med en klick kesella/keso blandning med persilade, vatten och grönt te

Mellis: blir troligen en galett med samma röra

Middag: Lutar åt köttbullar och omelette   Det blev färsk kycklingfile som jag handlade på vägen och stekte i grillpannan- till barnen kokade jag ris och fixade tomater och så fick de lite sås med persilja i- gott sa de och åt ovanligt bra, gott sa jag med fast jag bara åt kycklingen.


Så hoppas jag att ni alla har en underbart trevlig proteintorsdag!

Kram Ewa

1 kommentar:

  1. Min våg har fastnat på samma siffror oavsett vad jag hittar på verkar det som, men hellre det än den otäckingen jag stod på igår:)
    Hoppas du hinner hämta barnbarnen i tid, att det flyter i trafiken.
    Kram/ Mona

    SvaraRadera