fredag 14 september 2012

Lunch med kollegorna....



Sen jag började med min Dukanska mathållning blev det ju automatiskt så att jag inte äter med de andra kollegorna i restaurangen som finns i samma hus.
Restaurangmaten saknar jag inte alls men sällskapet med de andra, så ibland planerar jag in en lunch med dem speciellt hänger jag med vid de tillfällen vi gör spontana utflykter och äter någonannastans.

Idag var det en sån dag- vi klämde in oss i två bilar och åkte ner till Djursholm där det bla finns en Grekisk kolgrill att äta på...

Vilken tur att det var en PV dag idag då....


Efter en rörig vecka var det idag skönt med en lugnare tillvaro på jobbet så idag har jag gått igenom allt jag inte hunnit med, sorterat mappar och papper med pågående jobb så mitt kontorsrum ser skönt ordningsamt ut nu.
En ny att göra lista till nästa vecka är skriven- tänk bara en punk på förra veckans fick jag föra över, det känns helt ok.

Vägdag var det idag också, på veckans kollvägningar har jag sett att vikten inte hoppat så mycket upp och ner som veckorna den sista tiden, sakta sakt går det neråt och det känns ju bra att det går neråt, men varför ska det ta så himla lång tid?
Jag trodde att jag skulle komma till mitt nya mål 77 i oktober när jag gjorde min omstartsattack i juli- oktober kändes så långt bort... men nu är det ju snart oktober och jag kommer inte under det där sabla 80 strecket någonsin känns det som....

Fortsätter min motionsstrategi nästa vecka också, att ta två korta lunchraster och två längre för att komma ut på ordentlig promenad istället för att stressa ut på flera korta men jag ska öka på med en kväll med cykling också.

På väg hem ska jag handla lite till helgen, i morgon är det segeltävling igen sen kommer två barnbarn för att sova hos oss i båten så lite lördagsgodis måste vi ju ha....


Och på söndag ska jag gå en kurs i rawfood- det ser jag jättemycket fram emot. Mest för att jag vill lära mig mer om att använda mer grönsaker i matlagningen men jag är också nyfiken på det "nya" sättet att tillreda måltiderna- raw food är ju väldigt inne just nu..

Så det känns som om jag kommer få en omväxlande helg...

Dagens mat:

Frukost- keos i a-lättfil, havrekli och linfrö och psylliumskal

Lunch- Kycklingsallad (sallad med isberg, tomat, gurka, rödlök grillad kyckling och lite av klicken tzatsiki

mellis- en bit gojibröd

Middag- biff med sallad och kantareller


- Nu blir det fredagsmyyys!  Hoppas att ni alla får en härlig fredagskväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar