fredag 21 september 2012

Torsdag och fredag

Nu ligger jag efter med bloggen och nu sitter jag under tältet i sittbrunnen och ska försöka komma ikapp mig.

I går var det torsdag och proteindag och jag jobbade som vanlig, eller nästan som vanligt jag gick hem lite tidigare och så stack vi iväg med båten, för idag har jag tagit ledigt .....

Maten igår blev:
Keso och vaniljyoghurt, kaffe

Omelett och skivor med kalkon

Köttfärsröra

Inatt sov vi på svaj i en vik, det ven i masten och vågorna gungade oss men det var jättekallt att krypa ner under täcket så jag hade min mysiga overall på mig tills jag värmt upp sängen åt mig.... Lite konstigt kanske men på natten var det jättevarmt och jag tog tom av mig täcket....

Idag har vi kryssat till den lilla staden Mariefred som vi brukar åka till minst en gång om året. Det är så mysigt och romantiskt här men ikväll regnar det so sagt så den långa promenad jag tänkte mig blev två mindre. I morgon är det bondens marknad här på torget och jag ska gå och titta lite innan vi åker.

Maten idag:
Yoghurt och keso, Linfrön och psykliumfrö, te

Kycklingwook och tomater, lite rött vin

Kex och ost

Hoppas att alla ni andra också har en mysig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar