onsdag 19 december 2012

3 dagar....

kvar att jobba, två mornar till att gå upp sen lite ledigt- ska bli skönt med några lediga dagar fast jag jobbar i mellandagarna så känns det väldigt bra...

Idag har de serverat julmat i husets restaurang och jag passade på att gå med mina kollegor för en gång skull, den här hösten har jag inte varit därnere och ätit med de andra många gånger, men du har ju proteindag idag tjejen, då kan du väl inte äta julmat?

Jo det kunde jag. Jag struntade i bröd, potatis sallade och tillbehör men det här åt jag:
1 prinskorv, 1 köttbulle, 1 skiva skinka, 1 skiva kalkon, 2 skivor lax, 1 ägghalva, 2 bitar sill....
Jag drack ett glas bubbelvatten och en kopp kaffe.
Sen blev jag proppmätt!

I morgon ska tomten komma med personalens julklappar, han bestämde sig förra veckan för vad vi ska få och jag beställde.... presenten skulle levereras i fredags- i söndags kom fakturan.
I går mailade jag och frågade om leveransstatus och fick svaret att de kommer under dagen.....
På förmiddagen ringde jag och undrade igen- leverantören skulle spåra dem och återkomma, det har han fortfarande inte gjort, så jag börjar förstå att det blir jobbigt i morgon när inte tomten har något att stoppa i säcken....

Jag hade tänkt åka till sjuka sonen efter jobbet, nu har jag bestämt att jag åker hem först i alla fall och ser hur väglaget är.... det är papper till försäkringskassan som ska lämnas så att dagis kan vedimera att Hampus var sjuk - det är inte hela världen om jag får vänta lite på ersättningen därifrån.... det får man ju i vilket fall som helst....

Känner att jag vill vara hemma och pyssla lite i kväll.... men kanske vill jag nåt annat när jag väl slutat jobba och kommer hem- då kanske jag vill åka iväg.....

Dagens:
Frukost: galett med kalkonkött, vatten, 1 kokt ägg
Lunch: julmaten
Middag:??

Om två dagar är det vintersolståndet- då vänder vi mot ljusare tider!

1 kommentar:

  1. Vad bra att du påminde om vintersolståndet, känns genast lite bättre.
    Är ju annars rätt trött på vintern och mörkret och väglaget.
    Nä om man skulle ta och ge sig iväg till bussen, sista arbetsdagen för i år.

    SvaraRadera