fredag 28 december 2012

Det måste gå, måste gå...

...Nynnar lite på fredags låt... passar ju bra när det är fredag och idag måste jag bara klara att hålla en hel proteindag- det har jag ju gjort flera gånger förr så varför skulle inte det gå idag?

Förmiddagen är snart till ända och än har det gått bra, men i morse blev det kesofrutti och sen kändes det konstigt i magen- har jag blivit laktoskänslig nu? Jag har inte ätit så mycket mjölkprodukter i jul och inte ens smakat på julegröten ännu, fast julen är över...
Men konstiga magen kan ju också bero på att jag igår och idag redan druckit mer kaffe än jag gjort på fem dagars ledighet. Hemma blir det en eller två gånger om dagen, på jobbet blir det minst 3 koppar.....

Idag vill jag inte sitta inne på kontoret alls och jag hoppas att jag kan gå tidigare- ute är det en sån där fin vinterdag, svag vind, några minusgrader och SOL!

Å andra sidan är det jättehalt ute så en promenad utan broddar är att riskera ben och armbrott- jag är panisk rädd för halt underlag sen jag halkade för några år sen och fick en spricka i armbågen- löjligt feg, det är ett under att kära mannen får på mig ett par långfärdsskridskor..... tur att jag har ordentliga stavar att hålla mig i då.
I år blir det nog ingen skridskoåkning med en gubbe som går kryckgång och förresten än har inte isen lagt sig.....

Troligen kommer jag sluta lite tidigare idag, på hemvägen ska jag handla lite- vi vill ha omväxling i dieten nu- jag är sugen på kyckling gubben på fläskfilé - hm vi får väl resonera oss fram till något bra till middag....
Men fast jag slutar tidigare hinner jag inte ut i solen, så jag hoppas att den vill lysa i morgon för då tänker jag ta en lååång promenad....

Matplaneringen idag:
Frukost- kesofrutti, 1/2 galett med lite rökt lax, kaffe, vatten och kaffe igen

Lunch- lite örtsill, 2 ägghalvor, lite keso

Mellis- lite julskinka utan fett.....

Middag?- kommer senare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar