tisdag 25 december 2012

Juldagen...

... är en dag för vila och utforskning av julklappar... men sova länge det kunde jag inte fast jag var vaken till två i natt.

Vaknade till snöstorm, tacksam över att inte behöva ut på vägarna och att ingen behöver åka till mig idag i det här vädret...

Ett par dagar har jag plågats av en inflammerad talgkörtel på ryggen, den har blivit allt större och dels ömmat och kliat och dels gjort jätteont när jag suttit med ryggen mot ett ryggstöd, den sitter så till att jag inte når åt den eftersom jag inte kan röra ena axeln så mycket.... jag har haft så här ett par gånger tidigare och då ha läkare opererat bort den inkapslade bölden....
i morse tog älskling hand om problemet, han glödgade en nål, stack hål på bölden och fick ut massor av var. Det gjorde ont, jätteont när han tryckte och stod i men meddetsamma efteråt kändes det mycket bättre....
Asolsprit och plåster ovanpå och så hoppas jag det ger sig den här gången....

Efter frukost satte jag igång att prova min köksmaskin med att göra en sockerkakssmet med saffran i för att prova ballongvispen, sen ville jag testa mixern och gjorde en smothie av vaniljyoghurt, blåbär och superbär som jag tog som mellis vid tolvtiden....
Medan kakan gräddades satt jag mig i sängen bredvid sambon och tittade på en dvd om köksmaskinen och alla tillbehör som finns och vad man kan göra med dem- så nu vet jag vad jag ska önska mig när jag fyller år.....och vad jag inte behöver köpa också förståss.
Det är lite tråkigt idag att svärfar bakade bröd och hade med sig i går, jag längtar så efter att göra en riktigt deg med maskinen.
Om det inte var så fullt i frysen skulle jag ju kunna frysa svärfars bröd men det tar väl snart slut så.... om inte annat så kan ju änderna vid stranden få lite...

När jag tittade på dvdń om vad maskinen kunde göra frågade jag min älskling om jag inte kunde få vara hemmafru och köra maskin hela dagarna....fick väl inget direkt svar på det men det skulle nog bli lite tråkigt i längden att gå om kring i förklä hela dagarna....

Nu funderar jag på om det inte är dags för en liten lur...

God fortsättning på er allesammans....

2 kommentarer:

  1. Usch vad otrevligt med bölden, tur du fick hjälp.
    Vad är superbär för något?
    Jag tror jag och tösen får göra smoothie av fruktsalladen, mycket kvar och naturell lättyoghurt finns i skåpet.

    SvaraRadera
  2. Bölden är numer ett stort rött märke... jag hoppas det läker bra nu..

    Superbären jag har är ett pulverkoncentrat av olika "nyttiga" och bra frukter som ger extra energi i smoothisar- och som jag köpte när jag testade rawfood i höstas....

    SvaraRadera