onsdag 5 december 2012

Helt otroligt

idag har jag varit hos min lilla Hampus och vabbat igen, det gjorde jag ju förra veckan också och det var så mycket lycka att se honom i går och att han var mycket piggare och glad över att se mig.
jag har varit så orolig...
idag har vi ägnat mycket tid på golvet med tåg och bilbanorna....

Eftersom jag redan i går hörde varningen om snön som skulle komma bestämde jag mig för redan i går att åka till Hampus och familjen och sova kvar för att slippa stressa dit i dag på morgonen- det var ett bra beslut. Jag sov ganska bra fast det brukar vara lite svårt på nya ställen....

Däremot var det ingen höjdare att ta mig därifrån idag på eftermiddagen- jag har ju haft körkort i 35 år och måste nog påstå att jag är en van bilförare, jag har bott på landet och kört mycket på oplogade skogsvägar. Kör man mycket tänker man inte så mycket på det man transporterar sig dit man ska och ibland får man ta det lite lugnare....
Det är få resor som sätter sig i minnet efteråt, men min resa från Bro idag kommer jag minnas ett tag.
60-70 km/tim kunde man köra på spåriga oplogade E18- riksvägen till Enköping var knappt farbar....

En sväng in till coop för att fylla på med keso och kesella och sen fick jag skotta- för att kunna köra in i garaget....
Men det är skönt att bilen står i garaget nu när det fortsätter snöa....

Tankarna är mycket just nu hos kärestan som ligger på Löwet och har fått ny knäled idag- idag får han inte ta emot besök pga av infektionsrisken och för att de har extra noga hygienregler- och det är ju tur i det här väglaget att jag inte behövde åka dit....
men allt har gått bra och jag fick nyss ett sms att han fått ställt sig upp ett par snurriga minuter...

Det är lite ovant att vara ensam hemma, de fyra år vi varit tillsammans har vi inte varit från varandra så många dygn... men i morgon ska jag hälsa på honom efter jobbet- och då får vi fira vår 4 års dag....på nåt litet sätt....

Jag bloggade ju inget i går eftersom jag var ute och for hit och dit hela kvällen, men både idag och i går hade jag proteindagar, egentligen tänkte jag köra 4/3 nu när det funkar så bra,men på fredag är det julbord med jobbet och då tänkte jag unna mig att smaka på något odukanskt, lite tårta till kaffet eller så....
men det här har jag ätit i går och idag i alla fall:

Tisdag
frukost: galett med kalkon, kaffe, vatten
mellis: kokt ägg
lunch: buljongkokt torsk med lite prujo och tomat, vatten
mellis/middag: mera fisk
kväll: ett glas vaniljlättyoghurt med havrekli

Onsdag
frukost: 2 kokta ägg, kokt skinka, ett glas lättyoghurt, kaffe
lunch:kycklingfilé i tärningar kokta med lite salsa
middag: 1 kokt ägg, räkor, kräftstjärtar och skivad gravad lax och en klick keso
kvällis blir idag kesella med strawberry funlight, för idag har jag köpt både kesella och funlight

Nu blir det en lång varm dusch och senare sista Bonde söker fru på tv i sängen....