tisdag 18 december 2012

Nu ligger jag efter...

med det här och mycket annat, i alla fall känns det som jag har lite kort om tid till allt jag vill göra just nu...

I söndags var det en latardag- men ändå så planerade vi vad vi skulle handla till jul och sen beställde vi allt det tunga- drickaback, cola zero, mjölk, skinka och annat som är tungt för mig att bära - allt blir  hemkört från coop och lilla sjukskrivna älsklingen får ta emot och packa upp sakerna.

Jag slipper stressa, trängas i affären och framförallt bära tunga kassar.
Älsklingen slipper ha dåligt samvete för att han inte kan hjälpa till så mycket som han brukar med hemarbetet och handlingen.

Det blev sen frukost, nåt smått mellis istället för lunch och plankstek till middag ( jag tog inget mos på min planka, och bara lite lite av såsen) till min planka gjode jag istället en sallad och tog ajvar istället för bea.

I går var jag tomte och åkte in till en av våra fastigheter och delade ut fina julpåsar med godis i, det är alltid uppskattat när vi kommer med en hälsning till jul från fastighetsägaren.
Jag ska iväg idag också på påstur....

Efter jobbet var det tjejkväll hos en av kollegorna- en tjej som gått i pension ville träffas och det var längesen, så det var kul.
Hon är sig lik och njuter av sin pensionärstillvaro och som chefen sägen- M har alltid varit lilltjejen, hon kommer aldrig bli någon tant.

Till middag blev det kycklingfile och en varm potatissallad, jag plockade bort potatisen men tog lite chevréost och så blev det ett par glas vin också....

Sent i säng och tidigt upp i morse för jag åkte tunnelbana...

Kom när det bara var 1 minut till avgång och hann precis sätta mig när tåget åkte- det var tur! Det är skönt att åka komunalt ibland och i alla fall jag rör på mig mycket mer då- först går jag till stationen sen ofta från Mörby Centrum till jobbet- en promenad på 25 minuter.... det är skönt att komma till jobbet efteråt....
Bra start på dagen!

Förmiddagen fortsatte väldigt bra för jag hade tid hos naprapaten som fortsatte bearbeta min dåliga axel och arm, som nu börjar få lite bättre rörelseförmåga och gör mindre ont.... sen fick jag ok från ekonomichefen att jag får löneväxla den kostnaden och kommer få lite extra pengar innan årsskifte- inte helt fel det heller...

Det känns som det här är en dag med många bra val- först min promenad, sen naprapaten och i kväll är det yoga- härligt!

Och jag har äntligen kommit på vad jag ska köpa till min älskling i julklapp...... har planerat att fixa julklappsinköpen på torsdag efter jobbet, men hans fixar jag i  kväll på väg från jobbet....
jag måste ändå stanna i centrum och posta julkort och gå på systemet..... vad skönt det hade varit om de också hade hemkörning......

Maten idag ska vara proteinisk och hittills har det gått bra, men med tanke på yogan borde jag äta middag här på jobbet och det har jag inte planerat för, kanske kan jag handla nåt när jag är ute och tomtar?

Frukost- kesofrutti, vatten, kaffe
Lunch- kycklingrester, 2 kokta ägg och en burk makrill- det blir tvåsmårätterslunch idag!
Middag- kesofrutti, kaffe, knäcke m ost???
Kväll- te, knäcke med leverpastej??

Nej, det blev ingen proteindag, inte ens en Dukancrusie dag lyckade jag med- på grund av oplanering och att dagen inte blev som jag trodde-
Jag hade tänkt komma iväg till hyresgästerna på förmiddagen och passa på att handla nåt bra till eftermiddagsmål, nu fick jag vänta på en kollega och vi kom inte iväg förrän vid två tiden.... tur att jag hade bortglömd kesofrutti i kylen.... men en macka till var kanske inte så bra att äta, men bättre än kakor och frukt som jag annars hade att välja på.

Yogan var skön och när jag kom hem fanns färdigt te..... jag var trött av yogan, mörbultad efter naprapatbehandlingen och trött efter en jobbig lång dag- jag orkade inte ens tänka på att jag borde göra mig en galett utan det blev en knäcke med förbjuden leverpastej- men den var himla god den där pastejmackan.

Visst det var dumt att äta bröd, men nu har jag nya dagar framför mig så i morgon, på torsdag, fredag och lördag- då blir det proteindagar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar