onsdag 12 december 2012

En dag att minnas...

Idag var dagen här, som vi väntat på sen skottårsdagen i februari- det var den morgon jag fick ett infall när jag stor vid spegeln på morgonen och fixade håret...

Jag kammade mig och gick in i köket där min sambo satt med sin dator och åt frukost och ställde mig på knä och tog hans hand...

Älskling, vill du förlova dig med mig? frågade jag
Han tittade förvånat på mig och tårarna som plötsligt kom i mina ögon...

Idag 12.12.12 kl 12:12 var dagen vi skulle förlova oss äntligen inne....

Jag hade tagit en halv semesterdag med enda motiveringen att jag skulle vara på ett speciellt ställe klockan 12 så ingen på jobbet, ingen i familjen ja, det var bara en person som visste om vad vi skulle göra- vännen Amonazon som jag hade rådfrågat lite om maten vi valt till vår förlovningslunch, ingen av oss hade ätit hummer förut och det visste jag att hon hade.....

När jag kom hem hade min älskling, som nu går med kryckor tänt massor med ljus i hela lägenheten....

När vi växlat ringar åt vi en lyxig lunch- hummer naturell med limeaioli, romsås, lite gott bröd och lite ost och riktig Champange.

Någon kanske tycker det är konstigt eller tråkgit att äta en sån här måltid hemma i köket, men när vi bestämde oss för den här dagen visste vi ju inte att sambon skulle få sin knäoperation just nu och inte att det skulle bli sån här vinter heller och det är svårt för honom att gå ute just nu. Men vi tycker att vi inte kunnat få en bättre dag med varandra eller en godare lunch någon annanstans.....

Senare åt vi Tirimassu som dessert/ eftermiddagskaffe och mmsade till barnen, och kusinen som står oss närmast och så ringde jag min pappa....

Middag? ja det blev varsin brödskiva med gravad lax på som vi delade en öl till medan vi såg på Bonde söker fru....

Ja, idag blev ingen Dukandag men det har varit en så fin, trevlig, rolig och bra dag men det var den värd och i morgon är vi med på tåget igen.....

På fingret sitter en guldring där tre diamanter bildar ett hjärta, en dag fylld av kärlek och lycka, en dag att minnas är slut.....

I morgon är det lucia....





1 kommentar:

  1. Aw! Jag blir alldeles rörd.
    Var det bara jag som visste?
    Jag har tänkt på er hela dagen, och det är så kul att höra att ni haft det mysigt och att hummern var god.
    Kram /Mona

    SvaraRadera