torsdag 27 december 2012

Så var det dags att jobba igen...

eftersom vi inte skulle göra någon särskilt och bara vara hemma i år valde jag att inte ta ledigt i mellandagarna- jag hade ingen inarbetad tid eller några semesterdagar kvar heller, så jag hade väl egentligen inget val om jag inte skulle vara ledig utan lön förståss.....
Men det kändes helt ok att jag skulle jobba idag, bra att komma in i rutinerna så jag inte latar ihjäl mig....
Det blir ju inte så mycket aktiviteter för oss just nu....

I går kväll somnade jag så gott till Pirates of Caribien och jag drömde så gott om att jag var med en snygg man på restaurang, vi fick vänta länge på maten och när vi väntade började min mobil ringa någonstans i handväskan- jag letade och letade men så kom servitören och klappade mig på axeln och sa att maten snart var klar.....han klappade och klappade och.....

Men det var inte någon servitör, det var min älskling som försökte väcka mig och mobilen som ringde det var min väckarsignal....
Det var dags att gå upp och åka och jobba....

På jobbet är det ganska lugna dagar nu, men lite pill inför årsskiftet....
Det mest dramatiska var samtalet från min sambo, det var en grej han inte hittade hemma och så var nyckeln till garderoben borta-   han kunde inte ta ut den jacka han hade tänkt ha på sig... var kunde den vara- nyckeln alltså.....

På julafton hade Teo gömt nyckel, vi såg det när de skulle åka hem- han hade gömt den i en skrivbordslåda och plockde fram den när vi frågade efter den...
Nu försod vi att Linus eller Hampus igår lekt samma lek.....
Jo, då när vi frågade Linus i kväll visste han var den låg och nu är den på plats igen.... men jag hälsade till honom att han var snäll som lät mig stryka just i kväll- för i garderoben står bla strykbrädan....

istället körde jag kära gubben till netonet- han ville köpa iss en blueray dvd spelare och så ville han ha speciella lurar till sin iphone.... och båda sakerna skulle finnas i butiken i veddesta.... vi hittade hyllan där dvdspelarna fanns och där var helt soprent, ingen spelare så långt ögat nådde fast det enligt deras egna datorer skulle finnas i lager... så vi fick ställa oss i en lång kö till informationsdisken och vår tur....
Och se vi hade tur- de stod bara på ett annat ställe, lurarna däremot var slutsålda..... så vi åkte till kejll och company i vällingby och fem minuter i åtta sprang jag in i den butiken.
1 minut i åtta sprang jag ut till bilen igen med varsitt par a-JAYS Four lurar, vita åt mig och svarta åt gubben min. Jag har tänkt köpa ett par röda lurar eftersom jag har rött fodral, men jag kände mig lite stressad och oförberedd så när killen bakom disken sa att det var jättebra lurar slog jag till på ett par åt mig också....

idag är det ju torsdag och jag hade bestämt mig för att ha veckans proteindag idag som vanligt och det gick bra nästan hela dagen, ända till middagen blev det bara proteiner, sen trillade jag dit och åt svampsoppa och knäckebröd med kokt skinka...
Kanske är det för att jag tillåtit mig att äta lite fritt ett par dagar som det är lite svårare att hålla sig en hel dag, men i morgon gör jag ett nytt försök. Men det här har jag ätit idag i alla fall....

Frukost: galett med rökt lax, kaffe och två stora glas vatten

Lunch: 3 skivor julskinka, keso med senap, 2 ägghalvor, kaffe

Middag: svampsoppa med julskinkestrimlor, knäckebröd med kokt skinka

kvällen: 2 pepparkakor med lite grönmögelost....

I morgon är det fredag och en ny dag med nya möjligheter och en ny chans att genomföra en proteindag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar