torsdag 6 december 2012

Minnesvärd dag

Det första jag gjorde i morse var att skicka ett specialmail till min älskling borta på sjukhuset för att berätta för honom hur mycket han betyder för mig och tacka för de år vi haft tillsammans.....

Idag har vi vår minnesdag- det är 4 år sen vi träffades IRL och våra liv förändrades och allt blev så mycket bättre.....i alla fall för mig, men jag har en aning om att han instämmer....

Jag hade varit singel några år och var less på ensamhet i största allmänhet,men jag hade också efter lite försök att via nejtet träffa min stora kärlek ledsnat på allt vad knäppa idioter till karlar hette.....
Lite motvilligt föreslog jag att vi skulle träffas på en av traktens julmarknader, var jag fick den idén ifrån vet jag inte men det kändes som ett sk säkert ställe där man inte skulle bli utsatt för obehagliga övverraskningar.... det hade varit lätt att försvinna i mängden om man inte ville ha med den där snubben att göra....

Vi gick runt och tittade på hantverken, han behövde köpa sig en adventsljusstake och jag fick ge råd om vilken han skulle välja, jag köpte väl också några småsaker men jag har glömt vad nu. Det fanns ett fik där och han bjöd på fika och jag som precis avslutat min extravagantabantning och var smal som en sticka tackade nej till en tårtbit men valde en kaka....
Efter ett par timmar skildes vi åt och jag fick en flaska glögg i present....

Någon vecka före jul var vi på julbord och sen dess är det vi två....

idag sitter jag här vid vårt köksbord och ljuset i den där fina ljsustaken brinner, men det känns lite ensamt att sitta här själv och äta frukost idag....

Snart ska jag åka till jobbet, jag fick starta lite senare idag på grund av snövädret i går, jobbar bara halvdag det lär ju inte komma någon post i alla fall.... och växeln har jag ju med mig där jag är numera.....
Sen ska jag åka till min älskling och pussa på honom lite där han ligger i sin sjuksäng.

Dagen blir en proteindag idag också och så här ser planen ut:
frukost: galett med kalkonskivor, en kopp nespresso, vatten
lunch. kalkonäggkorg
eftermiddagsmål: hamburgerkött, kokt ägg
kväll: kesofrutti


1 kommentar:

  1. Så gulligt det låter, hos oss minns vi inte riktigt vilken dag vi träffades, vi var kollegor då för 31 år sen och jag strulade med en annan kille.
    Men jag tror det var i november 1981 på en Ålandsbåt som det blev officiellt att vi var ett par, men inget datum som vi kan fira.
    Gud vad länge sen det var, då var vi unga och snygga.
    Ha det så mysigt ikväll med R.
    Hälsa och gratta från mig:)

    SvaraRadera