söndag 2 december 2012

Söndag, söndag...

En riktigt vacker solig men något kall dag, man har ju inte riktigt vant sig vid -8 grader som det var när jag äntligen kom ut vid elvatiden.... Blev glad när jag fick med mig min gubbe på promenad, antagligen den sista vi gör tillsammans eftersom han får sin knäprotes i veckan.....

När vi kom hem tog vi ett litet mellis- stekt strömming på knäckemacka innan vi åkte ner till Vällingby centrum, lite ärenden bla på apoteket betades av men när vi kom hem kom jag på att jag glömt köpa ägg, och eftersom ägg har stor åtgång när jag lagar min mat var jag tvunget att springa ner till Hemköp som är den närmaste butiken, jag passade på att handla lite fisk och kycklingfilé när jag ändå var ute och handlade så nu har jag laddat för den kommande veckan.

Innan jag gick ut och handlade satte jag upp girlangen med smålampor på balkonräcket, som jag hittat efter mycket letande och funderande på det bästa stöllet kunde ligga på, ett överskåp i hallen. Det var jättekallt att stå där och vira runt runt kring räcket och när jag kom in och tittade på termometern förstod jag varför, det var ju -10 grader kallt ut.

Min tur att laga middag idag och det blev lax kokt i vin i ugnen med en skagenröra av kesella till mig.
Röj i köket, matplanering för de närmaste dagarna sen blev det soffan och Solsidan för min del- känns som jag varit i farten hela dagen så det känns skönt att slappa lite en stund...
och i morgon är det bara att ta sig ut i kylan och åka till jobbet....

Dagens mat:
frukost- 2 kokta ägg, skivor av kokt skinka, vaniljlättyoghurt
mellis- en bit knäcke med kall stekt strömming
middag- lax kokt i vin i ugnen med skagenröra av kesella


Ha en skön söndagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar