måndag 10 december 2012

På skattekurs

har jag varit idag, en utflykt vi tjejer på ekonomin får göra en gång om året, i år var chefen med också...

Han började med att tacka för det trevliga arrangemanget jag fixade med julbordet i fredags- och det var ju kul att han uppskattade det.
Senare fick jag uppdrag att presentera ett par julklappsförslag till personalen och så hörde han sig för om vi hade fixat något till hyresgästerna.
Och det har jag ju redan så gott som fixat.

Sex timmar oc fem pauser senare kunde jag gå mot pendeltåget och åka hem igen.
I morgon blir det en hård dag, vi måste ut med hyresavierna, bokföra förra månadens verifikationer och ta tag i det löpande som inte gjordes i dag eller i fredags...
Så jag räknar med att jobba lite över. men tänker i alla fall inte missa yogan den här veckan... och så har jag en liten förmiddagsdejt med naprapaten som jag inte tänker missa.

Maten idag blev så här:
frukost- kesofrutti, te
kaffe och en 1/2 grov fralla med ost
lunch- kokt sej med grönsaker och sallad, vatten och kaffe
kaffe och en satsumas
middag- fisksoppa med räkor och lax, kesella med funlight

Efter middagen gjorde jag lite förberedelser till morgondagens måltider sen blev det lite WF och yatzy och lyssnande på musik....
Och mitt i allt kom ett par mms med suddiga ultraljusdbilder- ska jag vara ärlig har jag svårt att se vad det ska föreställa, men det går allt som det ska kommer det ett barnbarn i andra halvan av juli- törs vi hoppas på en tjej den här gången?

Så blev den här lite kyliga måndagen i december också en minnesvärd dag....

I morgon kommer en ny dag då vad som helst kan hända och då vill jag också vara med, proteindag och allt som det är...

1 kommentar:

  1. Det vore väl trevligt om de där suddiga bilderna föreställde ett litet flickebarn.
    Du som har söner och barnbarnen är killar, det vore väl skoj att köpa lite rosa och gulledulligt.
    Jag saknar när tösen var liten, men nu ogillar hon allt som är gulledulligt och hon har aldrig gillat rosa, så det är mest svart som gäller.

    SvaraRadera