lördag 8 december 2012

Fart på magen...

Idag har jag en son som fyller år, men jag har bara grattat honom på telefon, jag har inte lust att åka hemifrån idag, för idag har jag fått hem min kära gubbe med kryckor och allt...

Jag vill ju se hur det går för honom och så behöver han lite service så jag får leka "syster" och vara lite handräckning då och då....

I natt sov jag dåligt, förmodligen för att verkmästaren i magen hade fullt upp efter all julmat, jag hade förberett mig med en tärning frukt&fiber innan maten och när jag kom hem drack jag massor med vatten och tog ett holistiskt piller som hjälper magen på traven.... min mage har ju lite si och så med sin arbetsmoral ibland, men i dag har det varit fart på den och det känns bra....

Det har ju varit en jättefin dag med lite sol idag och efter lunch tog jag en promenad och tittade på all snö som har kommit, det är så vackert ute men fortfarande har de inte plogat vår gata- trots att här varit städdag, många bilar är insnöade och de dubbelparkerar utanför så gatan har blivit så smal att två bilar inte får plats att mötas.
Snöröjningen är helt otroligt dålig det är tur att man inte har rullator eller barnvagn för trottoarerna är ju fortfarande inte plogade..... Gubben på sina kryckor får allt hålla sig inne länge så han inte ramlar med sitt nya knä....

i går var det fest och jag unnade mig att äta vad jag ville, ändå blev det mest protein fast lite godis, vin, öl och snaps blev det ju men idag är det Dukanskt tänk igen och det här har jag ätit:
Frukost: Grön smothie med bla citron och ingefära för att sätta fart på magen, vatten
Lunch: Färsk spenat, tomat, gurka, 1 dl skalade räkor och ägg och skinkkorg, vatten
Middag: Köttfärslimpa, tomatklyftor, snabbinlagd gurka, kantareller, vatten, kaffe.

Nu är det inte långt till mål och jag vill så gärna komma dit igen så nu har jag lagt ut riktlinjerna för tiden fram mot jul.
Tanker är ju att crusia i 4/3 takt men nästa vecka blir lite annorlunda i morgon, på måndag och tisdag blir det proteindagar, ons pv, torsdag och fredag pdagar och helgen blir en pv.
Nästa lördag fyller ett barnbarn, Viktor år och det ska jag vara med och fira men jag vet ju hur tårta smakar redan så det är inget jag kommer ha problem med att alla andra äter.

Men nu är det lördagskväll och snart är det Så mycket bättre som jag gärna vill se.... sen somnar man väl i soffhörnan som vanligt....

Ha en mysig, trevlig lördagskväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar