fredag 21 december 2012

Snart så...

kan jag släcka lampan och stänga dörren till mitt arbetsrum och hämta bilen och köra hemåt.....sen är jag ledig i fem dagar- det ska bli skönt. Det första jag ska göra är att unna mig en riktigt härlig sovmorgon för det längtar jag efter....

Ja längta efter det kan jag, men det är inte ofta jag verkligen sover längre än efter halvåtta fast det är ju å andra sidan en stund längre än på vardagarna.

Men idag blir det inte raka vägen hem, jag måste stanna till vid Vällingby Centrum och köpa ett par julklappar....

Hemma har skinka blivit tillagad idag så det slipper jag,men i morgon ska det göras lite mat....

Dagen på jobbet har gått fort- det är ju en del saker på en ekonomiavdelning som bör vara klara vid ett årsskifte men nu är de årets sista fakturor skickade för betalning, och bland de sista betalningarna är bokförda. Nu blir det en paus sen drar bokslutsarbetet igång...

Paus ja, det ska bli skönt med en sån nu, sova lite längre, ta dagen som den kommer, gå ut långa promenader utan att vara stressad för att man måste eller borde, kura i soffan med gubben och titta på en film, ta ett glas vin om man har lust med det.... leva sin egen rytm men också göra sköna bra val.....

Ha en mysig skön fredagsmysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Antar att du har sovmorgon idag, jag låg i alla fall till 7.
    Nu ska jag gå ut en sväng och sen ska jag göra 3 sorters sill och börja göra den rödgröna coleslawen.
    Resten av dagen kommer säkert att gå i snöslungningens och städningens tecken.
    Kram

    SvaraRadera
  2. lite längre än vanligt sov jag men vaknade av att radion startade kvart i åtta...
    måste ha varit något fel på kommunikationen här hemma eftersom älskling inte uppfattat att jag ville sova länge....
    å andra sidan är det sällan jag inte är vaken den tiden.....

    SvaraRadera