torsdag 13 december 2012

Bara sex arbetsdagar kvar...

sen är det julledigt, frågan jag ställer mig i kväll är: hur ska jag orka? Och så rabblar jag mantrat: jag får inte bli sjuk, jag får inte bli sjuk....

på tal om sjuk- kommre ni ihåg att jag vabbade och tog hand om barnbarnet Hampus för nån vecka sen?
Det första jag såg när jag kom upp var ett sms från Hampus pappa, min son... Han var på Danderydssjukhus dit han åkt i går kväll med kramp i bröstet.... ett par undersökningar och timmar senare kom beskedet- hjärtmuskelinflammation och lunginflammation... det blir att stanna på sjukhuset ett par dagar.

Hemma har Hampis kräksjuka och Linus skulle uppträda på dagisets lucia- han skulle hälsa alla välkomna och sånt....
och det klarade han med glans, hade varit roligt att se det men det var tidigt på morgonen och ganska långt att åka för en liten stund på dagis så jag valde bort det i år.

På jobbet är det riktigt mycket att göra nu, många saker som ska vara klara till årsskiftet... idag har det gått i ett och jag glömde bort att äta mellanmål på eftermiddagen och så jobbade jag över lite- fakturorna hade samlats på hög hos VDń och precis när det var dags att sluta och gå hem hade han gått igenom alla så de var klara att skickas för betalning- vi, jag och kollegan plockade ut de som råkat förfalla och skickade dem, resten får vi ta i morgon bitti....

Dagens matsedel är proteinrik på grund av att det är proteintorsdag och för att det inte var någon proteindiet i går precis, men idag har det gått bra och det här har jag ätit:

Frukost- galett med tre skivor mager kokt skinka, kaffe

Lunch- Gravad lax med äggröra

Middag- Kycklingfilé med en sås av kesella med lite chillisås i.

Kom hem och var helt igentäppt i näsan, öm i hela kroppen och med sveda i ögonen-- det kändes lite bättre efter middag, kaffe, nezeril och alvedon. I kväll blir det tidigt i säng i förebyggande syfte....
kanske man ska ta en liten wirre också för säkerhets skull?

2 kommentarer:

  1. Tog du en wirrepinne?
    Vi har inget sånt hemma, men ibland känns det som att man skulle behöva ha en sån, som typ just nu.
    Men vi kan aldrig ha sånt hemma, för det har en tendens att försvinna, och då menar jag att det är INTE jag som nallar.

    SvaraRadera
  2. Hoppas förresten att dina sjuka pojkar blir friska snart.
    Snart bara du som står på benen ju, så det blir riktigt jobbigt om du också blir sjuk.
    Ta en wirrepinne i kväll också, för säkerhets skull.

    SvaraRadera